سی اس تیم چگونه عمر باتری دسته پلی استیشن 4 را افزایش دهیم؟ - سی اس تیم

تاکنون بیش از صد میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ در جهان به فروش رفته است. این کنسول با داشتن مجموعه بسیار بزرگی از بازی‌ها باعث شده گیمرهای علاقمند سراسر جهان – دست کم تا وقتی که کنترلرهای دستگاه شارژ هستند- ساعت‌ها وقت خود را پای بازی‌های ویدیویی بگذرانند. متأسفانه، دسته بازی دوال شاک ۴ (DualShock 4) عمر باتری بسیار کمی دارد. بنا به دلایلی نامعلوم، سونی تصمیم گرفت تنها یک باتری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در دسته‌های PS4 بگنجاند. برای مقایسه، کافی است بدانید تنها یک باتری AA ظرفیتی تقریباً دو برابر این باتری دارد. در نظرات پیرامون کنترلر دستگاه نیز بسیاری افراد از عمر کوتاه باتری دوال‌شاک ۴ انتقاد کرده‌اند. خوشبختانه چند ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند عمر باتری این کنترلر را تاحدودی افزایش دهید. با دیجی رو همراه باشید.

۱٫ زمان خاموش شدن دسته بازی را تغییر دهید

چگونه عمر باتری دسته بازی پلی استیشن 4 را افزایش دهیم؟

وقتی از کنسول PS4 برای هر کار دیگری غیر از بازی کردن مانند تماشای سریال‌های نتفلیکس یا ویدیوهای یوتیوب استفاده می‌کنید، دسته کنسول همچنان روشن می‌ماند. در حالت پیش فرض، دسته های پلی استیشن ۴ پس از ۶۰ دقیقه خاموش می‌شوند. برای صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری دسته، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار زودتر خاموش شود.

برای انجام این کار می‌توانید زمان خاموش شدن خودکار دسته پلی استیشن خود را به دو طریق تغییر دهید. ابتدا به منوی تنظیمات PS4 بروید و سپس Devices -> Controllers را انتخاب کنید. در این قسمت، گزینه های مختلفی مانند Set Time Until Controllers Turn Off را مشاهده می‌کنید. برای افزایش عمر باتری دسته خود، کمترین زمان یعنی ۱۰ دقیقه را انتخاب کنید. روش دیگر برای تغییر زمان خاموش شدن دسته، استفاده از منوی سریع PS4 با فشار دادن و نگه داشتن دکمه PS بر روی کنترلر و انتخاب Sound/Devices و اعمال تغییرات در این قسمت است.

۲٫ میزان روشنایی نوار دسته بازی را کاهش دهیدچگونه عمر باتری دسته بازی پلی استیشن 4 را افزایش دهیم؟

دسته بازی پلی استیشن ۴  یک “نوار نورانی” در قسمت جلوی خود دارد که در طی بازی های خاص تغییر رنگ می دهد. اگرچه چنین چیزی برای بسیاری از ما جالب است اما هدف خاصی از تعبیه آن وجود دارد. نوار روشنایی به همراه بخش سخت افزاری دوربین پلی استیشن کار می کند. دوربین هنگام انجام بازی‌های PSVR، حرکت دسته بازی را از طریق این نوار نورانی ردیابی می کند. متأسفانه، روشن بودن این چراغ به تخلیه سریعتر شارژ باتری منجر شده و راهی برای خاموش کردن کامل آن وجود ندارد. با این وجود، می‌توان میزان روشنایی آن را به حداقل رساند تا از مصرف سریع شارژ باتری جلوگیری شود.

با فشار دادن و نگه داشتن دکمه PS که روی دسته بازی قرار دارد وارد منوی سریع PS4 شوید. در این قسمت، گزینه‌ی Sound/Devices و سپس Brightness of DualShock 4 Light Bar را انتخاب کنید. به طور پیش فرض، این گزینه روی حالت “روشن یا Bright” قرار دارد اما تغییر آن به حالت “کم نور یا Dim” به شما کمک می کند تا عمر شارژ باتری را افزایش دهید. از طرف دیگر، با رفتن به مسیر Settings -> Devices -> Controllers از طریق صفحه تنظیمات کنسول می‌توانید به این گزینه دسترسی پیدا کرده و تغییرات را اعمال کنید.

۳٫ حجم صدای بلندگوی دسته را کم کنیدچگونه عمر باتری دسته بازی پلی استیشن 4 را افزایش دهیم؟

در داخل دسته پلی استیشن ۴، بلندگوی کوچکی تعبیه شده است. موسیقی و صدای اصلی بازی از طریق تلویزیون یا سیستم استریو شما پخش می‌شود اما در برخی بازی‌های خاص از بلندگوی دسته برای ارائه جلوه های صوتی جدید استفاده می‌شود. بلندگوی دسته بازی اغلب به منظور غرق شدن گیمرها در دنیای بازی استفاده می شود. به عنوان مثال، در بازی The Last Of Us، صدای چراغ قوه که خاموش و روشن می‌شود و همچنین صوت ناشی از صدای ضبط شده از طریق اسپیکر دسته بازی پخش می‌شود. هر چقدر هم این ویژگی جالب باشد صدای اسپیکر دسته بسیار بلندتر از نیاز معمول است. و هر چه صدای آن بلندتر باشد انرژی بیشتری از باتری مصرف می‌کند. برای پایین آوردن میزان صدای بلندگوی دسته بازی، با فشردن دکمه PS روی دسته، منوی سریع را فراخوانی کنید. گزینه‌های Devices و سپس Volume Control ( گزینه Speaker برای دسته بازی) را انتخاب کنید. در این بخش، می‌توانید حجم صدای مناسب را انتخاب کرده و انرژی باتری را بیشتر ذخیره کنید. علاوه بر این، می‌توانید با رفتن به مسیر Settings -> Devices -> Controllers نیز میزان صدای بلندگوی دسته بازی را تغییر دهید.

ویبره دسته را خاموش کنیدچگونه عمر باتری دسته بازی پلی استیشن 4 را افزایش دهیم؟

همانطور که از عنوان این بخش می‌توان متوجه شد، دسته پلی استیشن ۴ دارای موتوری است که لرزشهای قوی ایجاد می‌کند. این ویبره‌ها از باتری دسته بازی شما تغذیه می‌کنند. خوشبختانه، شما می توانید قابلیت ویبره‌ دسته را به طور کامل خاموش کنید.

برای این کار باید به ترتیب از چپ به راست به مسیر Settings -> Devices ->Controllers بروید. در این بخش، صفحه را پایین بیایید تا به گزینه‌ای تحت عنوان ” Enable Vibration” برسید. با فشار دادن دکمه‌ی X، تیک کنار این گزینه را برداشته و حالت ویبره دسته را غیرفعال کنید.

سخن پایانی

اگرچه دسته‌های پلی استیشن ۴، به سرعت نیاز به شارژ کردن پیدا می کنند اما تعدادی ابزار جانبی برای این منظور طراحی شده که می تواند تاحدودی این نقیصه را کم رنگ کند. ابتدا توصیه می کنیم یک پایه شارژ دسته برای کنسول خود خریداری کنید. قیمت این پایه ها بسیار مقرون به صرفه بوده و استفاده از آن‌ها راحت است. کافی است دسته پلی استیشن را پس از اتمام بازی روی پایه شارژ قرار دهید تا از شارژ کامل آن برای دفعه بعد مطمئن باشید.

اگر نمی خواهید روی خرید یک پایه شارژ سرمایه گذاری کنید یا مطمئن نیستید که از آن استفاده خواهید کرد یا نه، می‌توانید یک کابل میکرو USB بسیار بلند بگیرید. به این ترتیب می توانید دسته بازی خود را هنگامی که روی صندلی نشسته اید و بدون اینکه وقفه‌ای در بازی ایجاد شود شارژ کنید. حتی می‌توانید به خرید یک باتری خارجی دیگر فکر کنید که ظرفیت بیشتری داشته باشد. به هر حال با رعایت نکات فوق می‌توانید به بهبود عمر باتری دسته پلی استیشن ۴ خود کمک کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : آموزش بازی تاريخ : 23 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها