سی اس تیم اولین تصاویر از کنسول دستی لاجیتک و تنسنت منتشر شدند - سی اس تیم

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

اواسط مرداد ماه بود که اعلام شد لاجیتک جی (بخش گیمینگ کمپانی معروف لاجیتک) با همکاری یکی از ناشران مطرح بازی‌های موبایلی با نام تنسنت گیمز (Tencent Games)، یک «کنسول دستی ابری» تولید می‌کند و قصد دارد اواخر امسال آن را روانه بازار کند. تا به این لحظه اطلاعات بسیار کمی از این کنسول در دسترس بود و هیچ تصویری هم از آن منتشر نشده بود. تا اینکه یکی از افشاگران شناخته شده با نام ایوان بلاس وارد عمل شد و تصاویری را از کنسول دستی لاجیتک و تنسنت فاش کرد. البته، این تصاویر به دلیل قوانین کپی رایت به سرعت از منبع اصلی حذف شدند. با سی اس تیم همراه باشید.

کنسول دستی لاجیتک و تنسنت

با توجه به تصاویر منتشر شده از سوی ایوان بلاس، به نظر می‌رسد طراحی این کنسول دستی شبیه به آن چیزی است که تنسنت پیش از این در ثبت اختراع خود برای یک «کنسول رایانه‌ای» توصیف کرده بود. البته، این نوع طراحی کاملاً استاندارد است و تقریباً همه کنسول‌های دستی که از دکمه‌ها و آنالوگ‌های استاندارد استفاده می‌کنند، شبیه به هم هستند.

اما این تصاویر چیزی مهم‌تر از طراحی ظاهری را هم فاش می‌کنند و آن استفاده از سیستم عامل اندروید است (نسخه کامل با فروشگاه گوگل پلی استور). بنابراین، از همین حالا می‌توان نتیجه گرفت که قرار نیست با یک کنسول ویندوزی مانند استیم داک (Steam Deck) از کمپانی والو مواجه باشیم.

کنسول دستی لاجیتک و تنسنت

البته، مسلماً سیستم عامل این دستگاه اهمیتی چندانی نخواهد داشت، چرا که به نصب و اجرای بازی‌ها، بیشتر بر روی استریم و اجرای ابری تمرکز دارد. لاجیتک و تنسنت گفته‌اند که در حال مذاکره برای ارائه سرویس‌های Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now در کنسول خود هستند و می‌دانیم که هر دو این سرویس‌ها نسخه اندروید هم دارند. در تصاویر همچنین آیکون استیم (Steam) هم دیده می‌شود و بنابراین این دو شرکت ممکن است شریک مهم دیگری هم داشته باشند.

مطمئناً در یک کنسول دستی، کنترل‌ها و اتصالات بی‌سیم بسیار مهم هستند. بر اساس آنچه که در تصاویر نشان داده شده، آیکون وای-فای و بلوتوث به وضوح دیده می‌شود و کنسول مذکور از این دو اتصال پشتیبانی خواهد کرد. با اینکه تنها با اتکا به این تصویر نمی‌توان وجود نسخه ۵G از کنسول دستی لاجیتک و تنسنت را رد کرد، اما از آنجا که معمولاً در تصاویر تبلیغاتی سعی می‌شود تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های موجود به تصویر کشیده شود، احتمال عرضه چنین نسخه‌ای بسیار کم می‌شود.

کنسول دستی لاجیتک و تنسنت

در مورد سناریوهای گیم پلی هم نکته‌های قابل توجهی وجود دارد. همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید، در تصاویر دو آیکون ایکس باکس بر روی صفحه کنسول دیده می‌شود. این موضوع یا ناشی از یک اشتباه است و یا یکی از آن‌ها برای سرویس Xbox Cloud Gaming و دیگری برای Xbox Remote Play کاربرد خواهد داشت. در مورد آیکون استیم هم به نظر می‌رسد برای استفاده Steam Link باشد. یعنی به جای اجرای ابری بازی‌ها، آن‌ها را از رایانه شخصی کاربر استریم کند.

به هر حال، این تصاویر نکات جالب زیادی را در مورد کنسول دستی معرفی نشده لاجیتک و تنسنت فاش می‌کنند که البته هنوز هیچکدام به صورت رسمی تأیید نشده‌اند. اما تا به اینجا به نظر می‌رسد با یک کنسول دستی نسبتاً همه کاره روبرو خواهیم بود که امکان اجرای بازی‌ها از اکثر سرویس‌های ابری محبوب را خواهد داشت.

بپوش رو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 237 views بار دسته بندی : اخبار بازی تاريخ : 2 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها