سی اس تیم شرکت سگا خالق «پرندگان خشمگین» را با مبلغ 776 میلیون دلار خرید! - سی اس تیم

در اقدامی که می‌تواند نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ در صنعت بازی‌های موبایلی باشد، کمپانی نام آشنای سگا قرارداد خود با راویو (Rovio) را نهایی کرد و این استودیوی خلاق فنلاندی را که خالق سری پرندگان خشمگین (Angry Birds) است با مبلغ ۷۷۶ میلیون دلار تحت مالکیت خود درآورد. در حالی که فرآیند خرید راویو از ماه آوریل آغاز شده بود، مدتی طول کشید تا تأییدیه‌های نهادهای نظارتی در این خصوص صادر و سگا به عنوان صاحب جدید این استودیو معرفی شود.

اما این خرید بزرگ چه تأثیری بر روند کاری دو شرکت داشته و البته چه نتیجه‌ای را برای گیمرها به دنبال خواهد داشت؟

امکان ترکیب دو عنوان Sonic و Angry Birds برای احیای هر دو سری

گیمرهای قدیمی با سری سونیک (Sonic) خاطرات خوش زیادی دارند، اما با ورود به نسل‌های جدید کنسول‌های بازی، این مجموعه به مرور از دوران اوج خود فاصله گرفت و نتوانست آن چیزی باشد که مخاطبان انتظار دارند. در مورد سری پرندگان خشمگین (Angry Birds) هم کمابیش اتفاق مشابهی رخ داده و این سری که زمانی به عنوان نماد بازی‌های موبایلی شناخته می‌شد،‌ کم کم رو به فراموشی گذاشته است. حال، سگا می‌تواند با خرید استودیوی راویو این دو سری سابقاً محبوب را با هم ترکیب کرده و تلاش کند تا جان تازه‌ای به هر دو مجموعه ببخشد.

البته قرارداد راویو و سگا فقط در مورد پرندگان خشمگین نیست. این خرید باعث می‌شود کمپانی ژاپنی امتیاز مجموعه‌ای از بازی‌های دیگر را که البته کمتر شناخته شده هستند، مانند Sugar Blast و Small Town Murders به خود اختصاص دهد. مهمتر از آن، سگا سعی خواهد کرد از زیرساخت‌های استودیوی راویو برای توسعه، انتشار و تبلیغات بازی‌های تلفن همراه استفاده کند. این خرید به سگا اجازه می‌دهد تا از IP های تثبیت شده خود مانند Sonic و Football Manager استفاده کرده و به طور بالقوه بتواند یک رنسانس و دگرگونی را در بازی‌های تلفن همراه رقم بزند.

سونیک و پرندگان خشمگین

همان‌طور که گفتیم راویو زمانی با سری پرندگان خشمگین در اوج بود، اما نتوانست خود را به خوبی با نیاز بازار وفق داده و رویکردی انعطاف‌پذیر نسبت به بازار همیشه در حال تغییر، داشته باشد. حال،‌ شراکت با سگا ممکن است روح تازه‌ای به این فرنچایز بدهد و بخشی از آن شکوه سابق را بازگرداند. البته، احتمالات جذاب دیگری هم هستند. مانند ترکیب فرانچایزهای محبوب و مشاهده شخصیت‌های Angry Birds و Sonic در یک بازی واحد. آیا می‌توانیم پرندگان خشمگین را در حال پرواز در کنار جوجه تیغی آبی نمادین سگا ببینیم؟! زمان مشخص خواهد کرد.

هاروکی ساتومی، مدیر عامل شرکت سگا، در ماه آوریل و هنگام اعلام اولین خبرها از خرید راویو بیان کرد که این خرید تعهد سگا به گسترش نفوذ خود در بخش بازی‌های موبایل را نشان می‌دهد. این می‌تواند نه تنها برای سری بازی‌های سگا بلکه برای کل صنعت به معنای یک احیای مجدد باشد. خواه احیای روزهای طلایی گذشته بازی‌های موبایلی باشد یا مسیری کاملاً جدید، به هر حال، این مشارکت حس کاملاً جدیدی از هیجان و شور و شوق را به صنعت بازی‌های موبایلی خواهد آورد. ادعایی که البته تنها زمان صحت آن را مشخص خواهد کرد، چرا که کمپانی سگا تاکنون بارها اقدام به احیای سری سونیک کرده اما هر بار با شکست مواجه شده است. باید دید آیا این بار سیاست خرید راویو می‌تواند برای شرکت ژاپنی و مجموعه دوست داشتنی سونیک نجات‌بخش باشد یا نه. نظر شما چیست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 579 views بار دسته بندی : اخبار بازی تاريخ : 8 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.