سی اس تیم حل مشکل لگ و پینگ در بازی پابجی موبایل - سی اس تیم

بازی پابجی یکی از پرطرفدارترین بازی‌های صنعت بازی‌سازی است و اخیرا به دلیل موج تبلیغاتی گسترده که توسط PUBG Mobile به راه افتاده شاهد بازی‌های بیشتری در زمینه نبرد رویال مانند Call of Duty Mobile نیز به این صنعت برای گیمرها هستیم. پابجی به دلیل گرافیک بالا و گیم‌پلی فوق‌العاده اعتیاد آوری که دارد بین بازیکن‌ها معروف شده است. اخیرا طی آپدیت‌های جدید و مکرری که PUBG Mobile منتشر می‌کند، هر سه ماه یک بار شاهد یک فصل جدید در این بازی هستیم. اگر از پلیرهای قدیمی بازی پابجی هستید احتمالا می‌دانید که این بازی لگ و نقص‌های فنی کوچک زیادی دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا مشکل لگ و پینگ این بازی را قدم به قدم حل کنیم.

مراحل حل مشکل لگ و پینگ در بازی پابجی موبایل

بازی پابجی فوق‌العاده است اما وجود مشکلات لگ و پینگ می‌تواند حسابی حین بازی اعصابتان را خرد کند. در این مقاله چند مورد از بهترین روش‌هایی که برای رفع لگ و سایر مشکلات این بازی نظیر پینگ زیاد به دردتان می‌خورد را معرفی کردیم پس بدون معطلی به سراغ معرفی این متدها می‌رویم.

۱- دیوایس اندرویدی خود را ریستارت کنید

اگر اخیرا با مشکل لگ و یا هنگ بازی پابجی مواجه شدید، قبل از هرگونه اقدامی توصیه می‌کنیم که حتما دیوایس اندرویدی خود را یک دور ریستارت کنید. ریستارت کردن روش ساده‌ایست اما با انجام آن متوجه می‌شوید که چگونه به راحتی می‌تواند مشکل بازی پابجی را حل کند. ریستارت کردن اندروید تمامی اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس زمینه را از بین برده و در نتیجه عملکرد بهتر گوشی را به همراه خواهد داشت.

پابجی ریستارت

۲- اپلیکیشن‌های بی‌استفاده را حذف کنید

همه ما از طریق پلی استور گوگل اپلیکیشن‌های زیادی را به دلایل مختلف دانلود و نصب می‌کنیم، اما حقیقت اینجاست که به ندرت از تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی دیوایس خود استفاده می‌کنیم. اپلیکیشن‌های بی‌استفاده که در پس زمینه به اجرا در می‌آیند مقدار زیادی از حجم پردازشگر گوشی شما را اشغال می‌کنند که همین موضوع هنگ کردن و لگ پابجی و بازی‌های دیگر را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم قبل از اجرا کردن پابجی، اپلیکیشن‌های غیرضروری را از گوشی خود حذف کنید.

پابجی اپلیکیشن‌های بی‌استفاده

 

۳- حافظه گوشی را پاک کنید

فضای ذخیره‌سازی نقش مهمی را در افزایش سرعت اجرای بازی ایفا می‌کند. اگر حافظه گوشی شما فضای خالی کمی داشته و تقریبا پر شده باشد، در نتیجه حین اجرای پابجی هنگ و لگ را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما یک دور حافظه داخلی گوشی خود را بررسی کنید و فایل‌های غیرضروری که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند مانند صدا، ویدیوها، اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌کنید و غیره را پاک کرده و بعد از پاکسازی گوشی خود یک دور آن را ریستارت کنید تا لگ‌هایی که حین بازی پابجی تجربه می‌کنید پایان پیدا کند.

پابجی حافظه گوشی

۴- غیرفعال کردن اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند

ما اکثر مواقع فراموش می‌کنیم که اپلیکیشن‌هایمان در پس زمینه در حال اجرا هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا فضای RAM اشغال شده و مصرف باتری بالا برود. همین جزئیات کوچک باعث می‌شود تا در حین پابجی بازی کردن با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل هم قبل از این‌که PUBG Mobile را روی دیوایس اندرویدی خود اجرا کنید از غیرفعال کردن برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند اطمینان حاصل کنید.

برای غیرفعال کردن اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه گوشی اندرویدی شما اجرا می‌شوند کافیست تا مسیر App management > Battery or Power Usage را در پیش بگیرید. زیر قسمت Battery & Power usage باید گزینه ‘Disable Background activity’ را فعال کنید.

۵- فایل‌های تکراری را حذف کنید

فایل‌های تکراری که دو نسخه از آن‌ها داخل گوشی موجود است مانند مخاطبین تکراری، فایل‌های دیتا تکراری مثل پرونده‌ها، PDFها و غیره را حذف کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دیوایس اندرویدی شما سرعت عملکرد بیشتری داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید حافظه تاثیر به‌سزایی در افزایش سرعت کارکرد گوشی شما دارد؛ به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم از برنامه‌های پاک کننده فایل‌های تکراری برای حذف این فایل‌های دو نسخه‌ای از روی دیوایستان استفاده کنید.

پابجی فایل‌های تکراری

۶- حافظه پنهان بازی پابجی را پاک کنید

اگر از یک گوشی هوشمند رده بالا استفاده می‌کنید و همچنان با مشکل لگ و پینگ در بازی پابجی مواجه هستید توصیه می‌کنیم حافظه پنهان یا فایل‌های کش (Cache) بازی PUBG Mobile را از روی دیوایس خود کاملا پاک کنید. حذف کردن فایل‌های کش این بازی اکثر مشکلاتی که حین بازی تجربه می‌کنید را برطرف خواهد کرد.

 

پابجی حافظه پنهان

برای حذف فایل‌های پنهان این بازی باید مسیر Settings > Apps > PUBG Mobile را در پیش بگیرید و سپس از این قسمت روی گزینه ‘Clear Cache’ کلیک کنید. بعد از انجام این کار باید یک دور گوشی اندرویدی خود را ریستارت کرده و سپس پابجی را اجرا کنید. با این کار دیگر پبنگ و یا لگ را تجربه نخواهید کرد.

۷- از Force 4x MSAA استفاده کنید

ویژگی The MSAA در گوشی‌های اندروید برای بازی‌هایی که دارای گرافیک بالا هستند، وجود دارد. اگر از یک دیوایس میان‌رده استفاده می‌کنید می‌توانید گزینه ‘Force 4X MSAA’ را برای افزایش و بهبود عملکرد اجرای بازی به کار ببرید.

پابجی Force 4x MSAA

این ویژگی باعث می‌شود تا GPU گوشی شما سخت شروع به کار کند که در نتیجه گرمای بسیار بیشتری نیز تولید خواهد کرد اما با این حال باید توجه داشته باشید که این گزینه در تنظیمات توسعه دهنده پنهان است.

برای فعال کردن گزینه Force 4x MSAA باید به تنظیمات رفته و روی شماره ساخت (Build Number) 4 تا ۵ بار ضربه بزنید. این کار باعث می‌شود تا آپشن‌های توسعه دهنده برای شما فعال شود و از قسمت Developer Options بتوانید به راحتی گزینه ‘Force 4x MSAA’ را فعال کنید. حتما توجه داشته باشید که بعد از اتمام بازی دوباره این گزینه را غیرفعال کنید چراکه مصرف باتری دیوایس شما را افزایش می‌دهد.

۸- از ابزار GFX استفاده کنید

ابزار GFX یکی از بهترین برنامه‌های موجود در پلی استور گوگل برای بازی پابجی است. گفته می‌شود این ابزار می‌تواند قفل ۶۰Fps را روی اندروید باز کند. برنامه GFX Tool به خوبی مشکل لگ‌ها و پینگ‌های پابجی را کاهش می‌دهد. همچنین این اپ به شما امکان تنظیم آپشن‌های گرافیکی را نیز خواهد داد. اگر از یک دستگاه میان‌رده استفاده می‌کنید با حذف گرافیک‌های غیرضروری از طریق این برنامه، نرخ فریم را روی دیوایس خود افزایش دهید. همچنین این گزینه پینگ و لگ‌هایی که حین بازی پابجی تجربه می‌کنید را حل خواهد کرد.

پابجی GFX Tool

در حال حاضر اپ GFX Tool در پلی استور گوگل برای دانلود رایگان موجود است و می‌توانید روی گوشی‌های روت شده و روت نشده استفاده کنید. در  این مقاله سعی داشتیم تا بهترین روش‌های موجود برای رفع مشکل لگ و پینگ حین اجرای بازی پابجی را به شما همراهان همیشگی سی اس تیم معرفی کنیم. امیدواریم که این مقاله به شما در حل مشکلات این بازی کمک کرده باشد.

 

شما چه روش‌های دیگری را برای رفع مشکل لگ و پینگ پابجی امتحان کرده‌اید؟ در قسمت نظرات روش‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 358 views بار دسته بندی : آموزش بازی تاريخ : 23 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها