سی اس تیم سونی از دسته بازی جدید «دوال سنس اج» برای PS5 رونمایی کرد - سی اس تیم

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

سونی امروز از یک کنترلر جدید با نام «دوال سنس اج» (DualSense Edge) برای کنسول پلی استیشن ۵ رونمایی کرد که قابل تنظیم‌ترین دسته بازی پلی استیشن است که تا به امروز عرضه شده است.

دوال سنس اج دارای دو دکمه جدید در قسمت پشتی خود، دو دکمه عملکردی در پایین، جوی استیک‌ها و دکمه‌های ماشه به‌روز شده و طراحی USB تقویت شده است.

دکمه‌های پشتی که با عنوان LB و RB نامگذاری شده‌اند، عملکردهای بیشتری را به کنترلر اضافه کرده و امکان تعریف کردن وظایف جدید و شخصی‌سازی را دارند. همچنین، حالت این دکمه‌ها را می‌توان از بین دو نوع طرح اهرمی و نیم گنبدی انتخاب کرد.

دوال سنس اج

علاوه بر دکمه‌های پشتی جدید، جوی استیک‌های دوال سنس اج هم دارای کلاهک‌های قابل تغییر هستند و می‌توانند از بین سه گزینه استاندارد، تقعر بیرونی و تقعر داخلی، یکی را به دلخواه انتخاب و نصب کرد. در ضمن، کل ماژول جوی استیک نیز قابل تعویض است و اگر یک یا هر دوی جوی استیک‌ها آسیب ببیند، می‌توانید بدون تعویض کل کنترلر، آن‌ها را جدا کرده و تعویض کنید.

در دسته بازی جدید پلی استیشن ۵ کاربر می‌تواند میزان حساسیت جوی استیک‌ها و همچنین دد زون یا همان میزان خلاصی آن‌ها را به دلخواه تنظیم کند. همچنین، می‌توان پروفایل‌های مختلفی تعریف کرده و به سرعت با جابجا شدن بین آن‌ها، حالت دسته را برای یک بازی خاص تغییر داد (مثلاً می‌توانید یک پروفایل برای بازی‌های ریسینگ و یک پروفایل برای بازی‌های اکشن تعریف کنید). علاوه بر این، عملکردهای دیگری مانند قابلیت تنظیم صدای بازی، تعادل چت و منوی تنظیمات پروفایل کنترلر از طریق دو دکمه عملکردی متصل به جوی استیک‌ها در دسترس می‌باشند.

دوال سنس اج

دکمه‌های ماشه‌ای در بالای دسته نیز قابل تنظیم هستند. با استفاده از سوئیچ‌های پشتی می‌توانید میزان جابجایی و دد زون را به دلخواه تغییر دهید. به عنوان مثال در بازی‌های ریسینگ که معمولاً نیاز به دامنه حرکت زیاد در دکمه‌های ماشه است می‌توانید میزان جابجایی را افزایش داده و در بازی‌های اکشن که این دکمه باید به سرعت عمل کنند، میزان جابجایی را بر روی حداقل قرار دهید.

سونی همچنین کانکتور USB-C را نیز با یک مکانیزم قفلی جدید ارتقا داده که باعث می‌شود کابل بر روی دسته قفل شده و به طور تصادفی از آن خارج نشود.

دوال سنس اج از لحاظ ظاهری هم با دسته معمولی پلی استیشن ۵ تفاوت دارد. این کنترلر دارای یک صفحه لمسی مشکی با نمادهای پلی استیشن و یک پوشش مشکی براق در اطراف خود است. در ضمن، دکمه‌های جلو نیز مانند دکمه‌های پشتی دارای پس زمینه مشکی هستند.

به غیر از موارد ذکر شده، دوال سنس اج هیچ فرق دیگری با دوال سنس معمولی ندارد و شامل تمام ویژگی‌های آن مانند هپتیک فیدبک، تریگرهای تطبیقی، میکروفون داخلی، کنترل‌های حرکتی و غیره است.

دوال سنس اج به همراه مجموعه ای از کلاهک‌های جوی استیک، دکمه‌های پشتی و همچنین یک کابل USB-C تغییر یافته با مکانیزم قفل ارائه می‌شود. یک کیف هم برای این کنترلر طراحی شده که نه تنها می‌تواند کنترلر و لوازم جانبی آن را در خود جای دهد بلکه می‌تواند کنترلر را در حالی که داخل آن است با استفاده از USB شارژ کند.

سونی هنوز قیمت یا تاریخ عرضه دوال سنس اج اعلام نکرده و انتظار می‌رود در ماه‌های آتی جزئیات بیشتری را منتشر کند.

بپوش رو
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 347 views بار دسته بندی : اخبار بازی تاريخ : 25 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها