سی اس تیم سونی خروجی 1440p و قابلیت پوشه‌بندی بازی‌ها را به پلی استیشن 5 اضافه کرد - سی اس تیم

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

سونی امروز نسخه بتا از فرمویر جدید پلی استیشن ۵ را عرضه کرد که دو ویژگی بسیار مورد انتظار را به این کنسول اضافه می‌کند. اولین ویژگی، حالت نمایش ۱۴۴۰p است و دیگری هم امکان ایجاد پوشه‌ها را برای سازماندهی بازی‌های نصب شده روی کنسول فراهم می‌کند. با سی اس تیم همراه باشید.

حالت خروجی ۱۴۴۰p توضیح چندانی ندارد و از نام آن کاملاً مشخص است. کنسول پلی استیشن ۵ در فرمویر جدید خود قادر به ارائه خروجی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بوده و این رزولوشن به رزولوشن‌های قبلی ۱۰۸۰p ،۷۲۰p و ۲۱۶۰p اضافه شده است. این حالت خروجی تصویر از زمان عرضه پلی استیشن ۴ پرو مورد درخواست کاربران بود اما اکنون به کنسول‌های سونی راه یافته است! این در حالی است که مایکروسافت از زمان ایکس باکس وان ایکس، حالت تصویر ۱۴۴۰p را اضافه کرده بود.

پلی استیشن 5

اجرای بازی‌ها در وضوح ۱۴۴۰p پیچیدگی خاصی ندارد. آن‌هایی که با رزولوشن ۱۴۴۰p یا پایین‌تر اجرا می‌شوند، خروجی تصویر آن‌ها به صورت بومی بر روی ۱۴۴۰p تنظیم می‌شود و آن دسته از بازی‌هایی که رزولوشن اصلی‌شان ۲۱۶۰p است، به صورت نرم افزاری به ۱۴۴۰p تقلیل خواهند یافت.

سونی اخیراً مانیتورهای بازی سری INZONE خود را عرضه کرده که یکی از آن‌ها وضوح تصویر ۱۴۴۰p دارد. از همین رو تعجب‌آور نیست که بالاخره پشتیبانی از ۱۴۴۰p به پلی استیشن ۵ اضافه می‌شود. البته، این اولین باری نیست که سونی تصمیم می‌گیرد افزودن یک ویژگی جدید به کنسول خود را برای همگام‌سازی با سایر محصولاتش به تأخیر بیندازد. به عنوان مثال، پشتیبانی از VRR هم پس از اینکه تلویزیون‌های سونی در اوایل سال جاری از آن پشتیبانی کردند، به پلی استیشن ۵ اضافه شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اضافه شده در فرمویر بتای پلی استیشن ۵، قابلیت ایجاد پوشه‌ها یا به قول سونی “لیست‌های بازی” است. اکنون می‌توان لیست‌های بازی مختلفی ایجاد کرد و بازی‌های نصب شده روی کنسول را در این پوشه‌های شخصی مرتب نمود. کاربران پلی استیشن ۵ قادر خواهند بود حداکثر ۱۵ لیست بازی ساخته و در هر کدام حداکثر ۱۰۰ بازی قرار دهند.

پلی استیشن 5

این هم یکی از آن دسته ویژگی‌هایی است که درخواست زیادی برای آن شده بود. چرا که در حال حاضر همه بازی‌های دانلود شده و نصب شده روی کنسول، بدون هیچ ترتیب خاصی در یک جا قرار داده می‌شوند و هیچ راهی هم برای سازماندهی کردن آن‌ها وجود ندارد. مشخص نیست که سونی برای افزودن این ویژگی ساده به پلی استیشن ۵ چرا اینقدر صبر کرده است، به خصوص اینکه همین ویژگی حتی در مدل‌های مختلف پلی استیشن ۴ هم وجود داشت!

از دیگر ویژگی‌های فرمویر بتای پلی استیشن ۵ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مقایسه صدای سه‌بعدی و صدای استریو
    شما اکنون می‌توانید صدای سه‌بعدی و صدای استریو را در یک صفحه شنیده و پس از مقایسه آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • دسترسی ساده‌تر به فعالیت‌های در حال انجام
    از این پس وقتی دوباره یک بازی را از سر می‌گیرید، فعالیت‌های در حال انجام به صورت برجسته در بالای مرکز بازی‌ها نشان داده می‌شوند تا هر زمان که خواستید دوباره بتوانید آن‌ها را پیگیری کنید.
  • درخواست اشتراک‌گذاری صفحه
    اکنون می‌توانید از اعضای گروه دوستی خود درخواست کنید که اشتراک‌گذاری صفحه را انجام دهند تا بتوانید به تماشای گیم‌پلی آن‌ها بپردازید. برای این کار باید به کارت چت صوتی بروید، فردی را که می‌خواهید درخواست را برایش ارسال کنید انتخاب کنید و سپس گزینه Request Share Screen را انتخاب کنید.
  • اعلان بازی قابل پیوستن
    وقتی به یک گروه می‌پیوندید و یکی از اعضا در حال انجام بازی‌ای است که می‌توانید به آن ملحق شوید، این موضوع با یک اعلان به شما اطلاع داده خواهد شد. با کلیک کردن روی اعلان می‌توانید وارد بازی شوید.
  • پروفایل دوستان جدید خود را مشاهده کنید
    وقتی یک درخواست دوستی را در لیست Received می‌پذیرید، می‌توانید پروفایل دوست جدید خود را از بخش Accepted Requests مشاهده کنید.
  • استیکرها و پیام‌های صوتی را در Game Base ارسال کنید
    در کارت Game Base، اکنون می‌توانید استیکرها و پیام‌های صوتی را برای گروه‌های خود ارسال کنید.

نسخه بتا در حال حاضر برای کاربران منتخب پلی استیشن ۵ در ایالات متحده، کانادا، ژاپن، بریتانیا، آلمان و فرانسه در حال انتشار است، اما هنوز زمان دقیقی برای انتشار نسخه نهایی اعلام نشده است.

بپوش رو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 365 views بار دسته بندی : اخبار بازی تاريخ : 29 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها