سی اس تیم فرمویر بتای جدید پلی استیشن 5 عرضد شد؛ انجام بازی تک نفره توسط دو نفر! - سی اس تیم

سونی یک فرمویر بتای جدید برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر کرده که مجموعه‌ای از قابلیت‌های دسترسی جدید و همچنین ویژگی‌های اجتماعی را همراه با دالبی اتموس (Dolby Atmos) به همراه دارد.

پلی استیشن ۵ اکنون می‌تواند خروجی صوتی مناسب را برای دستگاه‌های سازگار با دالبی اتموس تولید کند. قبلاً، این ویژگی تنها برای پخش بلوری در دسترس بود و آن هم به طور خاص از طریق بیت استریم. اما این نسخه بتای جدید کدگذاری نرم افزاری محتوای اتموس را برای بازی‌ها نیز اضافه می‌کند.

فرمویر بتای جدید پلی استیشن 5

هنگام اجرای بازی‌هایی که از فناوری صوتی Tempest 3D AudioTech پلی استیشن ۵ پشتیبانی می‌کنند، کنسول در صورت لزوم صدا را در دالبی اتموس رمزگذاری می‌کند تا بتوانید آن را به بلندگوها، نوار صوتی یا تلویزیون سازگار با اتموس ارسال کنید. این قابلیت همچنین شامل پشتیبانی از کانال‌های ارتفاع (بلندگوهایی که روی سقف تعبیه می‌شوند) نیز می‌شود. تمام این کارها بر روی خود کنسول انجام می‌شود، بنابراین بازی‌ها نیازی به آپدیت شدن برای استفاده از اتموس ندارند و می‌توانند مانند قبل از Tempest 3D AudioTech استفاده کنند.

این به‌روزرسانی جدید همچنین پشتیبانی از کنترلر دوم را نیز به عنوان کمک اضافه می‌کند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد دو کنترلر دوال سنس را با کنسول خود جفت کنید، که هر دو به عنوان کنترلر اصلی شناخته می‌شوند (مانند اینکه دو ماوس یا صفحه کلید به یک رایانه متصل باشند). بنابراین، نفر دوم می‌تواند بازی را به همراه بازیکن اول کنترل کرده یا به او در رد کردن مراحل کمک کند.

همچنین، پشتیبانی از هپتیک فیدبک در رابط کاربری کنسول اضافه شده است. بنابراین، می‌توانید در صورت تمایل بازخورد لمسی دسته دوال سنس را برای مواردی مانند حرکت فوکوس، رسیدن به انتهای بخش قابل پیمایش، علامت زدن کادر و غیره فعال کنید.

فرمویر بتای جدید پلی استیشن 5

سونی همچنین بالاخره ویژگی جستجو را به کتابخانه بازی‌ها اضافه کرده تا بتوانید به جای پیمایش در لیست طولانی بازی‌ها، تنها بخشی از نام بازی مورد نظر خود را تایپ کرده و آن را پیدا کنید.

از ویژگی‌های اجتماعی جدید نیز می‌توان به مواردی از جمله دعوت گیمر به یک پارتی بدون افزودن خودکار گیمر به گروه و ارسال دعوت‌نامه‌های پارتی باز یا بسته به گروه‌ها به جای افراد، امکان دیدن اینکه کدام یک از دوستان شما در فعالیتی هستند که می‌توانید بپیوندید، دیدن اینکه در چند تورنمنت شرکت کرده‌اید و بالاترین جایگاهی که به دست آورده‌اید و نشان دادن واکنش با ایموجی‌ها، اشاره کرد.

فرمویر بتای جدید پلی استیشن 5

این به‌روزرسانی همچنین از درایوهای M.2 با ظرفیت بالاتر پشتیبانی می‌کند. اکنون می‌توانید درایوهایی به بزرگی ۸ ترابایت را به کنسول خود متصل کنید که نسبت به حداکثر مقدار قبلی که ۴ ترابایت بود، یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

در نهایت، بهبودهایی در بخش راهنمای بازی، گزینه جدید Discover Tips، و امکان بی‌صدا کردن صدای بوق پلی استیشن ۵ وجود دارد.

طبق معمول، نسخه بتا برای کاربران محدودی که در کشورهای منتخب برای آن ثبت‌نام می‌کنند، در دسترس است. انتظار می‌رود تمامی این ویژگی‌ها با یک یا شاید چند تغییر کوچک در نسخه نهایی فرمویر جدید پلی استیشن ۵ گنجانده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 601 views بار دسته بندی : اخبار بازی تاريخ : 18 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.