سی اس تیم لاجیتک و تنسنت یک دستگاه بازی قابل حمل با پشتیبانی از سرویس‌های ابری می‌سازند - سی اس تیم

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

دستگاه‌های بازی قابل حمل زمانی بسیار محبوب بودند و شاهد عرضه محصولات بسیار موفقی همچون سری‌های گیم بوی نینتندو بودیم. در ادامه نیز رقابت در بازار کنسول‌های قابل حمل با دو دستگاه نینتندو DS و سونی PSP به اوج خود رسید. اما پس از آن و با شروع انقلاب گوشی‌های هوشمند، دیگر هیچ شرکتی جرئت ورود به این بازار و ساخت دستگاهی کوچک که مخصوص بازی باشد را نداشت و آن را از پیش بازنده رقابت با گوشی‌های هوشمند می‌دانست. تا اینکه اخیراً با عرضه استیم دک (Steam Deck) این بازار جان تازه‌ای گرفته و به نظر می‌رسد دستگاه‌های بازی قابل حمل می‌توانند دوباره به دوران اوج خود بازگردند. با سی اس تیم همراه باشید.

این روزها رایانه‌های کوچک و قابل حملی که به منظور بازی طراحی شده‌اند را می‌توان در مدل‌های مختلفی یافت. این نوع دستگاه‌ها که با عرضه استیم دک به محبوبیت قابل توجهی دست یافتند، توسط برندهای مختلف و با نام‌هایی همچون GPD، Ayn Technologies، AYA NEO و One-netbook در بازار یافت می‌شوند که نشان از جذابیت بالای آن‌ها برای مخاطبان دارد. حال، دو غول صنعت با نام‌های لاجیتک (Logitech) و تنسنت (Tencent) قصد دارند تا با همکاری یکدیگر یک رایانه گیمینگ کوچک و قابل حمل تولید کنند و از این بازار نوظهور سهمی داشته باشند.

دستگاه بازی قابل حمل تنسنت

لاجیتک در یک بیانیه مطبوعاتی این همکاری را به عنوان «همکاری برای عرضه یک بازی دستی ابری به بازار» تعریف می‌کند. تعریفی که البته عمومیت دارد و سایر دستگاه‌های دستی بازی موجود نیز هر کدام به نحوی این ویژگی را دارند. با این حال، همین یک جمله نشان می‌دهد که تلاش‌های لاجیتک و تنسنت بیشتر بر روی محتوا خواهد بود و قصد ندارند دستگاه قدرتمندی مانند استیم دک را که بر پایه یک APU سفارشی از سری رایزن AMD با هسته‌های CPU Zen 2 و پردازنده گرافیکی مبتنی بر RDNA 2 است، تولید کنند.

لاجیتک اضافه کرده که این دستگاه قابل حمل قرار است از «خدمات گیمینگ ابری متعدد» از جمله NVIDIA GeForce NOW و Xbox Cloud Gaming پشتیبانی کند. ظاهراً، لاجیتک و تنسنت قصد دارند با ارائه هر دو سرویس بازی کاری کنند تا کیفیت و هیجان بازی بر پایه فضای ابری را به حداکثر برسانند.

دستگاه بازی قابل حمل تنسنت

لاجیتک در حال حاضر جزئیات بیشتری از این دستگاه ارائه نکرده اما ثبت نام از علاقه‌مندان را در وب سایت اختصاصی خود آغاز نموده است. بیانیه مطبوعاتی این شرکت حدود شش ماه پس از آن منتشر می‌شود که یکی از کاربران انجمن Reddit موفق به کشف ثبت اختراعی برای یک دستگاه بازی دستی شد که در سال ۲۰۲۰ توسط تنسنت به ثبت رسیده بود. اساساً، طراحی این دستگاه شباهت زیادی به رایانه‌های قابل حمل و گیمینگ دیگر مانند سری ONEXPLAYER دارد و باید دید آیا طرح نهایی لاجیتک و تنسنت نیز به همین شکل خواهد بود یا خیر. اما هیچ بعید نیست که نسخه نهایی از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی کند، همان‌طور که نماد ویندوز را می‌توان در تصویر نمونه اولیه نیز مشاهده کرد.

بپوش رو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : اخبار بازی تاريخ : 5 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها