سی اس تیم گوگل قصد دارد از آب «استادیا» کره بگیرد! - سی اس تیم

گوگل برای اینکه از بازار پررونق بازی‌های ویدیویی عقب نماند و به خصوص بتواند از پتانسیل‌های بالای سرویس‌های گیمینگ ابری استفاده کند، در سال ۲۰۱۹ اقدام به معرفی سرویس گوگل استادیا (Google Stadia) کرد. از آن زمان تاکنون نیز این غول دنیای فناوری هزینه‌های زیادی را صرف افزودن ویژگی‌ها و بازی‌های جدید به استادیا کرده است. با این حال، این سرویس آنطور که گوگل انتظار داشت، پیشرفت نکرد.

ناکامی‌های استادیا به حدی بود که گوگل مجبور شد استودیوی بازیسازی داخلی خود را در اوایل سال ۲۰۲۱ به دلیل هزینه‌های بالای توسعه بازی‌های سطح بالا تعطیل کند. اکنون نیز خبر رسیده که این کمپانی قصد دارد فناوری به کار رفته در سرویس استادیا را تحت عنوان «گوگل استریم» (Google Stream) در اختیار شرکای تجاری خود قرار داده و به آن‌ها بفروشد.

فروش گوگل استادیا تحت عنوان گوگل استریم

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط Business Insider منتشر شده، گوگل فروش فناوری استادیا را به شرکای تجاری منتخب خود مانند بانجی، پلتان و چند شرکت دیگر آغاز کرده است. این شرکت سرویس ارائه شده را «گوگل استریم» نامیده و آن را به عنوان یک فناوری بازاریابی می‌کند که سایر شرکت‌ها می‌توانند از آن برای قدرت بخشیدن هر چه بیشتر به بازی‌های خود یا ساختن یک پلتفرم استریم اختصاصی استفاده کنند.

گوگل استادیا

در حالی که طبق گزارش‌ها، پلتان (Peloton) از فناوری استادیا برای بهبود بازی‌های تناسب اندام خود در دوچرخه‌های ثابت مانند Lanebreak استفاده می‌کند، بانجی قصد ساخت یک پلتفرم استریم ابری مانند استادیا را داشت. با این حال، با خریده شدن این کمپانی توسط سونی، مشخص نیست که آیا گوگل همچنان می‌تواند سرویس استریم خود را به بانجی بفروشد یا نه.

علاوه بر این، به گفته کارشناسان آشنا به موضوع، طرح گوگل برای فروش سرویس استادیا مبتنی بر مدل فلای ویل (Flywheel) است و این شرکت مشتریان خود را با ارائه برخی محتواها پشتیبانی خواهد کرد. در واقع، در این شیوه ارائه تدریجی بازی‌های مستقل جدید از ناشران فعلی در دستور کار قرار دارد و در اختیار مشتریان سرویس قرار خواهد داشت.

بنابراین، به نظر می‌رسد گوگل از رقابت با سرویس‌های بازی ابری پیشرو مانند سرویس ایکس کلاد مایکروسافت یا آمازون لونا دست کشیده است. با این وجود، این شرکت قصد دارد استادیا را از یک شکست تجاری صرف به یک منبع درآمد تبدیل کرده و به عنوان یک سرویس آن را به فروش برساند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 369 views بار دسته بندی : اخبار بازی تاريخ : 3 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها