سی اس تیم ایکس باکس سری ایکس بازی‌های هر چهار نسل ایکس باکس را اجرا خواهد کرد! - سی اس تیم

صبح امروز، جیسون رونالد (Jason Ronald)، مدیر برنامه ارشد ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X)، با انتشار مطلبی در بلاگ رسمی شرکت، توضیحاتی در مورد نسل بعدی ایکس باکس و پشتیبانی آن از بازی‌های قدیمی منتشر کرد. به گفته وی، کنسول جدید مایکروسافت از همان روز اول، قابلیت اجرای بازی‌های هر سه نسل گذشته ایکس باکس را هم خواهد داشت.

البته آقای رونالد به چالش‌های پیش روی تیم توسعه، برای اضافه کردن چنین قابلیتی به ایکس باکس سری ایکس هم اشاره کرده است. یکی از نکات مهمی که وی مورد اشاره قرار داده، معماری خاص و سفارشی تراشه پردازشی است که باعث شده در کنار توانایی‌های سیستم عامل ایکس باکس، امکان اجرای بازی‌های نسل‌های گذشته را فراهم کند.

به گفته این مدیر ارشد مایکروسافت، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ساعت از بازی‌های قدیمی بر روی ایکس باکس سری ایکس مورد تست و ارزیابی قرار گرفته که شامل صدها بازی می‌باشد. تمامی این بازی‌ها از همان روز نخست عرضه، بر روی کنسول جدید قابل اجرا خواهند بود. البته هنوز تا زمان عرضه ایکس باکس سری ایکس در تعطیلعات آخر سال ۲۰۲۰، زمان نسبتاً زیادی باقی مانده و تیم توسعه در نظر دارد، بازی‌های بیشتری را تست کرده و عدد مذکور را به ۲۰۰ هزار ساعت برساند.

مشخصات ایکس باکس سری ایکس

آقای رونالد می‌گوید، ایکس باکس سری ایکس بهترین کنسول برای انجام بازی‌های قدیمی است چرا که تمامی این بازی‌ها را به صورت مستقیم و با استفاده از سخت افزار قدرتمند خود اجرا می‌کند و به شبیه‌سازی‌های نرم‌افزاری متوسل نخواهد شد. این یعنی می‌توان انتظار داشت که زمان لود بازی‌ها بسیار کمتر شده و در برخی عناوین نرخ فریم افزایش محسوسی داشته باشد. وی همچنین توضیح داده که تیم نرم‌افزاری با همکاری گروه فناوری‌های پیشرفته ایکس باکس موفق شده‌اند تا امکان اضافه کردن خودکار HDR به بازی‌های قدیمی را هم مهیا کنند. این کار هیچ تأثیر منفی‌ای بر روی عملکرد بازی‌ها نخواهد داشت و حتی برای عناوین نسل اول ایکس باکس هم می‌تواند کاربردی باشد.

تکنیک‌های جدیدی که در ایکس باکس سری ایکس به کار گرفته شده‌اند، نه تنها امکان اجرای بازی‌ها با وضوح بالاتر را فراهم کرده‌اند، بلکه می‌توانند نرخ فریم و سرعت اجرای آن‌ها را هم افزایش دهند. همه بازی‌ها این امکان را نخواهند داشت، اما در برخی از آن‌ها نرخ فریم می‌تواند از ۳۰ به ۶۰ یا از ۶۰ به ۱۲۰ فریم در ثانیه ارتقاء پیدا کند.

ایکس باکس سری ایکس برای اولین بار در دسامبر سال گذشته معرفی شد و انتظار می‌رود در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ روانه بازار شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 474 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها