سی اس تیم آپدیت جدید پلی استیشن 5 امکان ذخیره بازی ها در درایو USB را فراهم می‌کند - سی اس تیم

آیا کمبود فضای ذخیره‌سازی پلی استیشن ۵ برای شما هم به یک معضل تبدیل شده است؟ دیگر نگران نباشید، چرا که یک به‌روزرسانی جدید برای این کنسول در راه است و امکان ذخیره بازی‌ها در درایوهای USB اکسترنال را فراهم خواهد کرد. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

به گفته سونی، به‌روزرسانی جدید و بزرگ پلی استیشن ۵ از امروز به صورت جهانی عرضه خواهد شد و پشتیبانی از درایوهای USB اکسترنال را به این کنسول اضافه می‌کند. البته باید توجه داشت که با وجود توانایی ذخیره کردن فایل‌های بازی در درایوهای اکسترنال، نمی‌توان بازی‌ها را مستقیماً از این طریق اجرا کرد! در واقع، این قابلیت روشی برای پشتیبان‌گیری است تا بتوان بازی‌ها را به درایو خارجی منتقل کرده و به جای آن‌ها بازی‌های جدیدی را در کنسول نصب کرد.

پلی استیشن 5

هیدآکی نیشینو (Hideaki Nishino)، معاون ارشد برنامه‌ریزی و مدیریت پلتفرم پلی استیشن، در بلاگ رسمی سونی گفته:

نصب مجدد بازی‌های PS5 از درایو USB سریع‌تر از دانلود مجدد یا کپی کردن آن‌ها از دیسک است. از آنجا که بازی‌های PS5 برای بهره‌گیری از سرعت فوق العاده SSD کنسول طراحی شده‌اند، نمی‌توان عناوین این کنسول را مستقیماً از درایو USB اجرا و بازی کرد.

نیشینو در ادامه این را هم اضافه کرده که بازی‌های PS5 را نمی‌توان مستقیماً در درایو USB دانلود کرد. اما با این حال، بازی‌هایی که از درایو اکسترنال به درایو داخلی منتقل می‌شوند، در صورت لزوم به صورت خودکار به‌روزرسانی خواهند شد.

جدیدترین کنسول سونی با ۸۲۵ گیگابایت حافظه SSD داخلی عرضه شده اما تنها حدود ۶۶۷ گیگابایت از این مقدار در دسترس کاربران است. این در حالی است که روز به روز بر حجم بازی ها افزوده می‌شود و در حال حاضر با نصب چند بازی بزرگ و AAA‌ کاربران پلی استیشن ۵ به سرعت با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه می‌شوند.

آپدیت پلی استیشن 5

در سمت دیگر، رقیب سونی یعنی کمپانی مایکروسافت هم کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس را با یک ترابایت حافظه SSD عرضه کرده و البته ایکس باکس سری اس تنها به ۵۱۲ گیگابایت فضای داخلی مجهز شده است. همانند پلی استیشن ۵، کنسول‌های مایکروسافت هم تمام فضای اسمی را در اختیار کاربر قرار نداده و بخشی را به سیستم عامل و فایل‌های آن اختصاص می‌دهند. اما مایکروسافت یک شیار مخصوص در قسمت پشتی کنسول‌های خود تعبیه کرده تا به راحتی بتوان فضای بیشتری به آن‌ها اضافه کرد. این گزینه که در حال حاضر هزینه زیادی دارد، سرعتی مشابه حافظه داخلی کنسول ارائه کرده و نه تنها برای ذخیره فایل‌های بازی، بلکه برای اجرای آن‌ها نیز می‌توان از این درایوهای خارجی ویژه استفاده کرد. البته امکان اتصال هاردها یا SSD های خارجی از طریق پورت USB نیز وجود دارد اما همانند پلی استیشن ۵ در اینجا هم نمی‌توان بازی‌های نسل جدید را مستقیماً اجرا کرد.

از دیگر ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید پلی استیشن ۵ می‌توان به امکان بارگیری مجدد آپدیت‌های بازی به طور خودکار و قابلیتی موسوم به “اشتراک بین نسلی” اشاره کرد. این قابلیت به شما به عنوان دارنده PS5 امکان می‌دهد صفحه خروجی کنسول خود را با دوستانتان که از PS4 استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارید تا بتوانند کنسول نسل جدید سونی را امتحان کرده و حتی به صورت همکاری چند نفره یک بازی را به همراه شما تجربه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها