سی اس تیم بازی های انحصاری سونی راه خود را به گوشی های هوشمند باز می کنند؟ - سی اس تیم

با پیشرفته‌تر شدن گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند، محبوبیت بازی‌های موبایلی هم روز به روز در حال افزایش بوده و گرایش شرکت‌های بازیسازی نیز به حضور مؤثر و پررنگ در این عرصه بسیار بیشتر از قبل شده است. بعد از نینتندو که به عنوان یکی از قطب‌های سنتی بازار کنسول‌ها، در سال‌های اخیر بازی‌های موفقی مانند Mario Run و Pokemon Go را برای پلتفرم موبایل منتشر کرده، اینک نوبت سونی است که شانس خود را در این بازار پررونق امتحان کند.

به گزارش یوروگیمر، فرصت شغلی جدیدی که از سوی سونی برای ریاست بخش موبایل استودیوهای پلی استیشن (PlayStation Studios) اعلام شده، نشان می‌دهد این غول ژاپنی دنیای فناوری به شدت به بازار تلفن همراه چشم دوخته است. در توضیحات مربوط به این فرصت شغلی آمده:

.. تمرکز بر انطباق موفق محبوب‌ترین فرنچازهای پلی استیشن برای تلفن همراه. شما مسئول ایجاد و راهبری تیمی از اعضای ارشد بخش تلفن همراه خواهید بود و به عنوان رئیس این واحد تجاری جدید در استودیوهای پلی استیشن فعالیت خواهید کرد.

بازی های انحصاری سونی
Days Gone

بازی‌های انحصاری سونی به گوشی‌های موبایل می‌آیند؟

با این حساب، آیا واقعاً می‌توانیم به تجربه نسخه‌های موبایلی عناوین انحصاری سونی مانند گاد آو وار، آنچارتد و … امیدوار باشیم؟ به راستی، یک بازی بزرگ مانند بلادبورن (Bloodborne) روی گوشی‌های هوشمند چگونه می‌تواند باشد؟ و اینکه آیا سونی فرنچازهای فعلی خود را به پلتفرم موبایل منتقل خواهد کرد یا قصد خلق IP های جدید را برای این حوزه جدید دارد؟

در توضیحات فرصت شغلی مذکور صحبت از یک نقشه راه ۳ تا ۵ ساله برای تولید محتوا در پلتفرم موبایل به میان آمده است. بنابراین، ممکن است کمی طول بکشد تا نتیجه نهایی کار را ببینیم. اما آنچه که مسلم است این است که عزم سونی برای حضور در بازار بازی‌های موبایل جدی است و قصد دارد با قوت آن را دنبال کند. البته، در حال حاضر هم این شرکت ژاپنی یک واحد انتشار موبایلی به نام پلی استیشن موبایل (PlayStation Mobile) دارد که چند بازی موبایلی مانند Run Sackboy! Run! را عرضه کرده است. همچنین برنامه‌هایی مانند PS Remote Play و برنامه پایه پلی استیشن از کارهای این بخش بوده‌اند. همچنین از قابلیت‌های این استودیو برای پورت برخی بازی‌های انحصاری پلی استیشن مانند Days Gone به رایانه‌های شخصی استفاده شده است.

واقعیت این است که حجم بالایی از پول در بازار بازی‌های موبایلی جابجا می‌شود و سود سرشاری در آن نهفته است. بازی‌هایی مانند PUBG Mobile ،Call of Duty: Mobile و Garena Free Fire درآمدزایی بسیار خوبی داشته‌اند و سونی هم قطعاً دوست دارد تا از این بازار سهمی داشته باشد. اما اینکه چگونه قصد ورود و پیشروی دارد، بحثی جداست و باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 225 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها