سی اس تیم دانشمندان چینی کاغذی ضد آب و غیر قابل اشتعال اختراع کرده‌اند - سی اس تیم

چینی‌ها نزدیک به ۲ هزار سال پیش کاغذ را اختراع کردند که باعث تحولی عظیم و گامی رو به جلو برای انسان‌ها گردید.

حال خبر از اختراعی دیگر در این کشور به گوش رسیده و تیم تحقیقاتی “موسسه شانگهای سرامیک” مدعی شده که توانسته اولین کاغذ ضد آب و غیر قابل اشتعال جهان را تولید نماید. این کاغذ حتی اگر به طور فیزیکی آسیب دیده و یا مچاله شده باشد، باز هم در برابر آب مقاوم خواهد بود. همچنین با ریختن چای و یا قهوه بر روی آن نیز رنگ خود را از دست نمی‌دهد و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

این کاغذ تا دمای ۲۰۰ درجه سلسیوس، در برابر گرما مقاومت می‌کند که خود، تضمینی بر غیر‌قابل اشتعال بودن این کاغذ می‌باشد.

با وارد کردن این کاغذ درون آب، خواهیم دید که جوهر متن بر روی کاغذ پخش نمی‌شود و کاغذ، تمیز و عاری از لکه باقی خواهد ماند. تیم سازنده این فناوری پیشنهاد کرده است که از این ویژگی در اسناد و مدارک مهم می‌توان استفاده کرد تا از سوختن و یا خیس شدن آن‌ها توسط آب و آتش جلوگیری شود.

بر‌اساس گفته “ژو اینگجی” (سرپرست محققان این پروژه)، راه‌های زیادی برای غیر‌قابل اشتعال و یا ضد آب شدن کاغذ وجود دارد، اما این فناوری بسیار خاص و ارزشمند می‌باشد، زیرا هر دو ویژگی را همزمان به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

این تیم که از سال ۲۰۰۸ در حال تحقیق و بررسی بر روی این فناوری بوده است، اکنون در‌حال تلاش برای به ثبت رساندن این اختراع می‌باشد، همچنین امیدوار هستند که این فناوری تا ۳ سال آینده، در تمام فروشگاه‌های سراسر دنیا عرضه شود.

کاغذکاغذ‌هایی که از فیبر گیاهی درست شده‌اند، به راحتی بوسیله مایعات از بین می‌روند، ولی این تیم با استفاده از ویژگی نانو‌سیم هیدروکسی آپاتیت، این مشکل را برطرف نموده است. هیدروکسی آپاتیت، نوعی کلسیم است که درون استخوان‌ها و یا دندان‌های انسان یافت می‌شود و استفاده از این خاصیت در این فناوری، باعث ضد آب و ضد اتش شدن کاغذ می‌گردد.

طبق گفته پروفسور “ژو”، به طور سنتی کاغذ‌هایی از جنس فیبر‌های گیاهی توسط مایعات به راحتی از بین می‌روند، پس ما به فکر تولید کاغذی افتادیم که غیر‌قابل اشتعال و همچنین ضد آب باشد. قیمت این کاغذ در چین فقط چند یوان (واحد پول کشور چین) بیش‌تر از قیمت یک کاغذ A4 معمولی است، اما اگر سازندگان این محصول شروع به تولید انبوه آن در سراسر دنیا کنند، مسلماً کاهش قیمت چشم‌گیری خواهد داشت.

و در آخر تیم سازنده این فناوری، بسیار امیدوار است که به زودی بتوانیم این محصول جدید را در تمام فروشگاه‌های دنیا مشاهده کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها