سی اس تیم دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دل - سی اس تیم

کمپانی دل (Dell) با درآمدی معادل ۷۴ میلیارد دلار در سال، بزرگترین شرکت خصوصی دنیاست و در زمینه تولید، فروش، تعمیر و پشتیبانی از کامپیوترها، لپ تاپ‌ها و بسیاری دیگر از وسایل تکنولوژیک مثل سرورها، هاردها، ابزارهای شبکه، نرم افزار، دوربین‌ها و دستگاه‌های پخش موسیقی فعالیت دارد. این شرکت بیشتر محصولات خود را از سایر تولیدکنندگان دریافت می‌کند و بعد از انجام فرایندهایی به فروش می‌رساند. دل در حال حاضر دارای ۱۴۰ هزار کارمند است و یکی از موفق ترین شرکت‌های فروشنده لپ تاپ، مانیتور و کامپیوترهای شخصی در دنیاست.

در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد دل را گردآوری کرده‌ایم، با دیجی رو همراه باشید.

 

دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلمایکل دل (Michael Dell) از سال ۱۹۸۴ شروع به تولید و فروش کامپیوترهای ساخت خود کرد. وی در آن زمان تنها ۱۹ سال داشت و کامپیوترها را در اتاق خواب خود تولید می‌کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلاین کمپانی در ابتدا PC’s Limited نام داشت، اما از سال ۲۰۰۳ نام آن به Dell تغییر یافت.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلدر سال ۱۹۸۵ این کمپانی اولین کامپیوتری که خود طراحی کرده بود را به فروش رساند. در این کامپیوتر که Turbo PC نام داشت از قطعات IBM استفاده شده بود و ۷۹۵ دلار قیمت داشت.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلدل برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ وارد لیست ۵۰۰ کمپانی بزرگ دنیا شد. در آن زمان مایکل دل جوانترین مدیرعاملی بود که شرکت خود را وارد این لیست کرده است.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلاین کمپانی دارای روابط پایدار با ۹۹ درصد از شرکت‌هایی است که در لیست ۵۰۰ کمپانی بزرگ دنیا قرار دارند.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دل
دفتر اصلی دل در تگزاس

این شرکت کار خود را با سرمایه‌ای معادل ۱۰۰۰ دلار شروع کرد اما رشد آن به قدری سریع بود که در سال ۱۹۸۸ (تنها ۴ سال پس از شروع به کار) حدود ۳۰ میلیون دلار قیمت گذاری شد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دل
تبلیغ کامپیوترهای دل در سال ۱۹۹۶

در سال ۱۹۹۶ دل شروع به فروش کامپیوترهای خود از طریق اینترنت نمود و طی دو سال فروش خود را حتی از کمپانی‌ شناخته شده‌ای مثل کامپک (Compaq) نیز بیشتر کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلدل اولین شرکت دنیا بود که کامپیوترهای خود را با سیستم عامل لینوکس (نسخه Red Hat) عرضه می‌کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلدل اولین شرکتی بود که یکی از لپ تاپ‌هایش استاندارد طلایی محیط زیست EPEAT را دریافت کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد دلمقر اصلی شرکت در زمینی به مساحت ۱۹٫۵ هکتار قرار دارد. این مرکز هیچ آلایند‌ه‌ای تولید نمی‌کند و انرژی مورد نیاز خود را از طریق توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی تامین می‌کند.

 

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها