سی اس تیم دیجی فکت؛ 10 حقیقت جالب در مورد یاهو - سی اس تیم

یاهو یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سایت‌های اینترنتی دنیاست که احتمالاً همه ما زمانی از سرویس‌های آن استفاده کرده‌ایم. یاهو که زمانی پربازدیدترین سایت در کشور آمریکا و گرانترین کمپانی اینترنتی دنیا بود کم کم با تغییرات زیاد در بخش مدیریت و چندین اشتباه استراتژیک جایگاه خود را از دست داد تا جایی که گفته می‌شود احتمالاً به زودی فقط با قیمت ۴٫۸ میلیارد دلار به شرکت مخابراتی ورایزن (Verizon) واگذار خواهد شد. اعلام گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ۱٫۵ میلیارد حساب کاربری یاهو در سالهای گذشته هک شده نیز به این کمپانی لطمه زیادی وارد کرد. در ادامه ۱۰ حقیقت کمتر شنیده شده در مورد یاهو را گردآوری کرده‌ایم. با دیجی رو همراه باشید.

یاهو در سال ۱۹۹۴ توسط جری یانگ (Jerry Yang) و دیوید فیلو (David Filo) پایه ریزی شد. سایت یاهو در ابتدا فقط شامل لینک های اینترنتی‌ای بود که به نظر یانگ و فیلو جالب بودند. در آن زمان این سایت «راهنمای جری و دیوید برای اینترنت» نامیده می شد.

صفحه اول یاهو در سال 1994
صفحه اول یاهو در سال ۱۹۹۴

نام تجاری Yahoo مدت ها قبل از اینکه این سایت کار خود را آغاز کند توسط یک کمپانی سازنده سس های کبابی و چاقو ثبت شده بود، به همین دلیل یانگ و فیلو نام! Yahoo (یاهو با علامت تعجب!) را ثبت کردند.

2


کمپانی یاهو دارای بیش از ۵۰ سایت اینترنتی مختلف است. فلیکر (Flickr) و تامبلر (Tumbler) از معروفترین سایت های متعلق به یاهو هستند.

3


موتورجستجوی یاهو برای سالهای طولانی پراستفاده ترین موتور جستجوی دنیا بود. در حال حاضر فقط ۷٫۷ درصد از جستجوهای اینترنتی روزانه توسط موتورجستجوی یاهو انجام می گیرد.

4


کمپانی یاهو در سال ۲۰۰۰ حدود ۱۲۵ میلیارد دلار قیمت داشت.

نمودار تغییرات قیمت یاهو
نمودار تغییرات قیمت یاهو

در سال ۲۰۰۸ مایکروسافت پیشنهاد ۴۵ میلیار دلاری برای خرید یاهو ارائه داد که توسط این کمپانی رد شد.

6


از زمانی که ماریسا میر (Marissa Mayer) در سال ۲۰۱۲ به عنوان مدیرعامل یاهو انتخاب شده است این کمپانی ۵۳ شرکت و سایت مختلف را خریداری کرده است، اما مجموع تعداد کارمندان یاهو از ۱۱۷۰۰ نفر به ۹۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

ماریسا میر، مدیرعامل یاهو
ماریسا میر، مدیرعامل یاهو

در سال ۲۰۰۵ یاهو حدود ۱۵درصد از سهام سایت چینی علی‌بابا (Alibaba) را به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. در حال حاضر این سهام ۳۲ میلیار دلار ارزش دارد. لازم به ذکر است که این سهام در صورت فروش شرکت یاهو، به ورایزن منتقل نخواهد شد.

8


قبل از اینکه سهام گوگل به صورت عمومی در بازار عرضه شود، یاهو پیشنهادی یک میلیارد دلاری برای خرید آن ارائه کرد که لری پیج و سرگئی برین آن را رد کردند.

9


ایمیل یاهو هنوز پرطرفدارترین سرویس ایمیل در دنیا است. یاهو در سال ۱۹۹۷ این سرویس را به قیمت ۹۲ میلیون دلار از کمپانی Four11 خریداری کرد.

10

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 75 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها