سی اس تیم دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتل - سی اس تیم

کمپانی اینتل (Intel) بزرگترین و با ارزش ترین شرکت فعال در زمینه ساخت چیپ‌های نیمه رسانا در دنیاست. در حال حاضر تقریبا اکثر کامپیوترهای شخصی دنیا از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند و نزدیک ترین رقیب این شرکت که AMD نام دارد از لحاظ سهم بازار فاصله زیادی با آن دارد. فروش سالانه این شرکت در حال حاضر حدود ۶۰ میلیارد دلار است و بیش از ۱۰۷ هزار کارمند در سراسر دنیا برای آن کار می‌کنند.

در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد اینتل را گردآوری کرده‌ایم، با دیجی رو همراه باشید.

 

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلگوردون مور (مهندسی شیمی-فیریک و ارائه دهنده قانون مور) و رابرت نویس (فیزیکدان و مخترع مدارهای مجتمع) اینتل را در سال ۱۹۶۸ پایه گذاری کردند. مقر اصلی شرکت در سانتاکلارا کالیفرنیا قرار دارد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلدر حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از بازار پردازنده‌های کامپیوترها و لپ تاپ‌ها در اختیار اینتل است.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلپردازنده‌های x86 که در حال حاضر به صورت گسترده در کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند از ابداعات شرکت اینتل می‌باشند.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلدر ابتدا این شرکت مور-نویس نام داشت اما در سالهای بعدی نام آن به اینتل تغییر پیدا کرد. این نام برگرفته از “مجتمع الکترونیک” یا Integrated Electronics است.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلاینتل در سال ۲۰۱۰ با پرداخت ۷٫۶ میلیارد دلار، شرکت مک‌آفی (MacAfee) را خریداری کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلاینتل علاوه بر ساخت پردازنده، چیپ‌های گرافیکی، چیپ‌های مادربورد و بسیاری دیگر از قطعات سخت افزاری کامپیوترها و سیستم‌های امنیتی خودرو، محصولاتی برای امنیت کاربران در ارتباطات دیجیتال با پهنای باند بالا را نیز تامین می‌کند.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلکمپین و شعار تبلیغاتی معروف Intel Inside برند اینتل را به یکی از شناخته شده ترین برندهای دنیا تبدیل کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلاولین محصول اینتل که یک رم ۶۴ بیتی پرسرعت به نام ۳۱۰۱ Schottky TTL bipolar بود در سال ۱۹۶۹ تولید شد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلاینتل اولین ریزپردازنده تجاری خود به نام intel 4004 را در سال ۱۹۷۱ روانه بازار کرد. همچنین این شرکت اولین میکروکامپیوتر خود را در سال ۱۹۷۲ تولید کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد اینتلاز سال ۲۰۰۹ تا کنون اینتل ۲۳ شرکت مختلف را خریداری کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ کمپانی آلترا (Altera) را به قیمت ۱۶٫۷ میلیارد دلار خریداری کرد که بزرگترین خرید اینتل در تاریخ خود بوده است.

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 74 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها