سی اس تیم دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل - سی اس تیم

جمهوری فدراتیو برزیل که از ۲۷ ایالت مختلف تشکیل شده پنجمین کشور دنیا از لحاظ مساحت و جمعیت است که در آمریکای جنوبی واقع شده. پایتخت این کشور برازیلیا نام دارد و از شهرهای مهم آن می‌توان به ریو دوژانیرو، سائو پائولو و بلو هوریزونته اشاره کرد. برزیل تنها کشور در قاره آمریکاست که زبان رسمی آن پرتغالی است. به جز شیلی و اکوادور، تمامی کشورهای آمریکای جنوبی با این کشور مرز مشترک دارند. این کشور دارای قدرتمندترین اقتصاد در منطقه آمریکای جنوبی است.

در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد کشور برزیل را گردآوری کرده‌ایم، با دیجی رو همراه باشید.

 

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیل
مزارع قهوه در برزیل

کشور برزیل با تولید سالانه ۲٫۷ میلیون تن قهوه (۲۰۱۱)، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده این دانه محبوب در جهان است. جالب است بدانید که قهوه بصورت طبیعی در برزیل وجود ندارد و اولین بوته‌های این گیاه در سال ۱۷۲۷ توسط Francisco de Melo Palheta در برزیل کاشته شده‌اند.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلبرزیل دارای بزرگترین جنگل‌های بارانی دنیا، یعنی آمازون است. بیش از ۲۷ میلیون نفر که ۳۰۰ هزار نفر آنها از بومیان قدیمی و از ۱۷۰ فرهنگ مختلف هستند در این جنگلها زندگی می‌کنند. به دلیل اینکه دسترسی به برخی از مناطق این جنگلها مشکل است، هنوز هم برخی اوقات قبایل بدوی در آنها کشف می‌شود.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلاز زمانی که در قرن ۱۶ام پرتغالی‌ها در برزیل ساکن شده‌اند، این کشور دارای بیشتری جمعیت مسیحی کاتولیک در دنیا بوده است.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلاین کشور با جمعیت ۲۰۰ میلیونی، پنجمین کشور پرجمعیت در دنیاست.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلتقریبا یک میلیون نفر از مردم برزیل دارای نژاد آسیایی هستند. اجداد اکثر این افراد که برزیلی-آسیایی نامیده می‌شوند اوایل قرن ۱۸ام برای کار در مزارع قهوه وارد این کشور شده‌اند.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلکشور برزیل دارای بیشترین تنوع زیستی در دنیاست. حدود ۳۰۰۰ گونه ماهی آب شیرین، ۷۰هزار گونه حشره و ۵۵هزار گونه گیاه مختلف در این کشور یافت می‌شوند. دانشمندان تخمین زده‌اند که حدود ۴ میلیون گونه مختلف جانوری و گیاهی در این کشور وجود داشته باشد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلبرزیل با ۵ بار قهرمانی در جام جهانی فوتبال، پرافتخار ترین تیم ملی دنیاست.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلتندیس “مسیح منجی” که در شهر ریو دوژانیرو برزیل قرار دارد یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به شمار می‌رود. اولین بار ایده ساخت این مجسمه در سال ۱۸۵۰ به دولت وقت برزیل ارائه شد که مورد استقبال قرار نگرفت. اما نهایتا در سالهای ۱۹۲۰ میلادی ساخت این تندیس مورد قبول واقع شد و در سال ۱۹۳۱ از آن به عنوان نماد مسیحیت برزیل رونمایی شد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلبرزیل بزرگترین کشور در منطقه آمریکای لاتین است و حدود نیمی از مساحت آمریکای جنوبی را شامل می‌شود.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد برزیلطی ۱۰ سال گذشته تعداد خودروهای شخصی در کشور برزیل افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. این کشور در حال حاضر دارای بیشترین خودروهایی است که سوختی غیر از بنزیل یا گازئیل مصرف می‌کنند. همچنین این کشور با تولید سالانه بیش از ۳ میلیون خودرو (بجز ۲۰۱۵)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل در دنیا است.

 

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها