سی اس تیم دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوو - سی اس تیم

شاید لنوو شهرت برخی از شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک و سازنده وسایل الکترونیکی مثل گوگل، اپل، سامسونگ و مایکروسافت را در بین عامه مردم نداشته باشد، اما این کمپانی با خرید شرکت‌های خوشنامی مثل موتورولا و IBM در حال حاضر به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ در دنیا تدیل شده است. لنوو در ۶۰ کشور دنیا دارای نمایندگی رسمی است و محصولات خود را در ۱۶۰ کشور دنیا به فروش می‌رساند.

در ادامه ۱۰ حقیقت خواندنی در مورد لنوو رو گردآوری کرده‌ایم، با دیجی رو همراه باشید.

 

تاسیس لنوو در سال ۱۹۸۴

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوواین شرکت در روز ۱ نوامبر سال ۱۹۸۴ توسط لیو شوانژی (Liu Chaunzhi) به همراه ۱۰ مهندس دیگر و با سرمایه‌ای معادل ۳۰ هزار دلار تاسیس شد. این کمپانی در ابتدا “توسعه دهنده تکنولوژی جدید” یا New Technology Developer, Inc نام داشت.


کمپانی Legend

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنووتنها چند سال پس از تاسیس این شرکت، نام آن به Legend یا افسانه تغییر یافت. اولین موفقیت‌های تجاری شرکت نیز با این نام به دست آمده است.


عرضه Legend PC در سال ۱۹۹۰

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوواولین کامپیوتر شخصی با برند Legend در سال ۱۹۹۰ عرضه شد. در آن زمان کمپانی آمریکایی IBM با عرضه کامپیوترهای شخصی موفقیت بسیار خوبی کسب کرده بود و لنوو قصد داشت تا از این بازار رو به رشد سهمی داشته باشد. این کامپیوتر در بازارهای آسیایی و علی‌الخصوص چین موفقیت تجاری خوبی کسب کرد.


چهار برابر کردن کارکنان در سال ۱۹۸۸

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوواین کمپانی شروع نه چندان قدرتمندی داشت تا جایی که کارکنان آن برای کاهش هزینه به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده مسیرها را طی می‌کردند. اما اولین جهش چشمگیر شرکت در نتیجه آگهی استخدامی‌ای بود که سال ۱۹۸۸ در صفحه اول روزنامه جوانان چین چاپ شد.

۵۰۰ نفر رزومه خود را برای شرکت ارسال کردند و از ۲۸۰ نفر آنها آزمون کتبی گرفته شد. در نهایت ۱۲۰ نفر به مصاحبه دعوت شدند و ۵۸ نفر آنها به استخدام شرکت درآمدند. میانگین سنی افراد استخدام شده ۲۶ سال بود و همه آنها به جز ۳ نفر دارای مدارک دانشگاهی بودند. یانگ یوانکینگ (Yang Yuanquing)، کسی که در حال حاضر مدیرعامل لنوو است، در بین این ۵۸ فردی بود که در سال ۱۹۸۸ استخدام شدند.


آغاز لنوو و تبلیغات ۳۰ میلیون دلاری برای معرفی نام جدید

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوواین کمپانی که از سال ۱۹۸۸ با نام Legend فعالیت می‌کرد، در سال ۲۰۰۳ نام خود را به لنوو تغییر داد. به گفته یوانکینگ کمپانی‌ها و محصولات بسیاری با نام Legend در بازارهای مختلف وجود داشتند و این شرکت برای اینکه محصولات خود را از آنها متمایز کند، محبور شد تا نام جدیدی را انتخاب کند. نام لنوو برگرفته از «Le» در ابتدای نام قبلی شرکت یعنی «Legend» و «novo» به معنای «نُوین» در زبان لاتین می‌باشد.

بعد از این تغییر نام، لنوو تبلیغات گسترده‌ای را برای گسترش این برند در سراسر دنیا آغاز کرد. تنها در هشت هفته اول این کمپین تبلیغاتی، حدود ۳ میلیون دلار برای اجاره بیلبوردهای بزرگ و تبلیغات تلویزیونی توسط این کمپانی هزینه شد.


قرارداد با مایکروسافت

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنووتا اواخر دهه ۹۰ میلادی بیشتر موفقیت‌های لنوو محدود به بازار چین بود، اما از سال ۱۹۹۷ پس از امضای یک قرارداد همکاری با مایکروسافت، این شرکت در سایر بازارها نیز شناخته‌تر شد. این قرارداد پرسودترین معامله‌ای بود که یک شرکت چینی تا آن زمان با کمپانی‌های خارجی منعقد کرده بود.


خرید بخش کامپیوترهای شخصی IBM

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوولنوو در سال ۲۰۰۵ بخش کامپیوترهای شخصی IBM که لپ تاپ‌ها و تبلت‌ها اینک‌پد (InkPad) نیز جزو آنها بودند را به قیمت ۱٫۷۵ میلیارد دلار خریداری کرد. با خرید آی‌بی‌ام، لنوو به سومین تولیدکننده بزرگ کامپیوترهای شخصی در دنیا تبدیل شد و درآمدهای خود را چهاربرابر کرد. خرید این شرکت یکی از بهترین تصمیمات لنوو در طی تاریخ خود بوده است. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۴ کسب‌و‌کار سرورهای X86 آی‌بی‌ام را نیز خریداری کرد.


خرید موتورولا

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوولنوو پس از خرید IBM در مدت زمان کوتاهی به بزرگترین تولیدکننده لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی دنیا تبدیل شد. اما با ورود گوشی‌های هوشمند به بازار، فروش کامپیوترها کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد، به همین دلیل لنوو تصمیم گرفت تا به این بازار نیز وارد شود. این کمپانی که از سال ۲۰۱۲ گوشی‌های هوشمند خود را با نام لنوو عرضه می کرد، در سال ۲۰۱۴ با خرید موتورولا به قیمت ۲٫۹۱ میلیارد دلار فعالیت‌های خود در این زمینه را گسترش داد و در آن زمان به سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شد.


تغییر لوگو

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنوواین کمپانی در سال ۲۰۱۵ به این دلیل که احساس می‌کرد به نسبت سایر رقبا آرم چندان چشمگیری ندارد، لوگو خود را با شعار “نوآوری هیچ‌گاه صبر نمی‌کند” به چیزی که در تصویر می‌بینید تغییر داد. لوگوی جدید دارای شکلی هندسی و بدون دندانه است، همچنین حرف e در آن کمی با زاویه قرار گرفته است.


تقریبا ۲۰ درصد از بازار فروش کامپیوترهای شخصی متعلق به لنوو است

دیجی فکت؛ 10 حقیقت خواندنی در مورد لنووخرید IBM و امضای قراردادهای همکاری با مایکروسافت باعث شده تا لنوو به بزرگترین تولیدکننده لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی در دنیا تبدیل شود. در حال حاضر یک پنجم بازار این کامپیوترها متعلق به لنوو است. تا چند سال گذشته حدود ۸۵ درصد از درآمد لنوو مربوط به فروش کامپیوترها بود، اما این نسبت در سالهای اخیر به ۶۵ درصد رسیده است.

 

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها