سی اس تیم دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستید - سی اس تیم

موتورولا یکی از قدیمی‌ترین و قابل احترام‌ترین کمپانی‌های دنیاست که در زمینه ساخت وسایل تکنولوژیک و الکترونیک فعالیت می‌کند. این کمپانی تا سال ۱۹۹۸ بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در دنیا بود، اما ابتدا با قدرت گرفتن نوکیا و سپس ابداع نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند، فروش گوشی‌های این شرکت رفته رفته کم شد و در نهایت بخش موبایل Motorola از شرکت اصلی جدا و با قیمت ۱۲٫۵ میلیارد دلار به گوگل واگذار شد. اما دو سال بعد کمپانی لنوو این شرکت را با قیمت ۲٫۹۱ میلیارد دلار از گوگل خریداری کرد.

در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد موتورولا و تاریخچه آن را گردآوری کرده‌ایم. با دیجی رو همراه باشید.

دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۲۸ دو برادر به نام پاول وی. و جوزف ای. شرکت Gavlin Manufacturing Corporation را پایه‌گذاری کردند. این شرکت که چند سال بعد نام آن به موتورولا تغییر یافت، کار خود را با ساخت دستگاه‌هایی که جریان متناوب برق را به جریان مستقیم تبدیل می‌کردند شروع کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستید

در سال ۱۹۳۰ این کمپانی یکی از اولین رادیوهای مخصوص اتومبیل را ابداع کرد. این رادیوها موتورولا نام داشتند و در ابتدا فقط در اختیار اداره پلیس بودند.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۴۰، موتورولا اولین واکی تاکی دنیا (Walkie-talkie) که نوعی بی سیم دوطرفه قابل حمل توسط افراد بود را اختراع کرد و در اختیار ارتش آمریکا گذاشت.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۵۶ شرکت موتورولا اولین پی‌جو یا پیجر (Pager) دنیا را اختراع کرد. با استفاده از این دستگاه امکان ارسال پیام‌های صوتی وجود داشت. این پیجرها تا شعاع ۴۰ کیلومتری پیامها را ارسال می‌کردند.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیدموتورولا اولین کمپانی دنیا بود که تلویزیون‌های بزرگِ بدون سیم و قابل حمل را تولید کرد. این شرکت در سال ۱۹۷۴ بخش تلویزیون خود را به شرکت Quasar (شرکت مادرِ پاناسونیک) واگذار کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۷۴ اولین تلفن همراه دنیا توسط Motorola ساخته شد. ده سال بعد گوشی DynaTAC 8000X با دریافت تأییدیه FCC به اولین تلفن همراه تجاری دنیا تبدیل شد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۸۴ این کمپانی اولین ریزپردازنده واقعی ۳۲ بیت دنیا به نام MC68020 را تولید کرد. این ریزپردازنده ۲٫۴ سانتیمتر مربع مساحت داشت و دارای ۲۰۰ هزار ترانزیستور بود.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیدموتورولا در سال ۱۹۹۶ اولین تلفن همراه تاشو دنیا به نام StarTAC را وارد بازار کرد. این گوشی تنها ۸۸ گرم وزن داشت و سبکترین تلفن همراه در زمان خود بود.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۹۹ موتورولا اولین تلفن همراه هوشمند با قابلیت گشت و گذار در اینترنت و ارسال ایمیل را وارد بازار کرد. این گوشی iDEN i1000 plus نام داشت.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد موتورولا که احتمالا نمی‌دانستیدپیش از اینکه آیفون‌های اپل معرفی شوند، Motorola razr پرفروش‌ترین گوشی تلفن همراه در آمریکا بود. تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون عدد از این گوشی‌ها به فروش رفته است.

 

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها