سی اس تیم دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستید - سی اس تیم

هیولت-پاکارد یا HP یکی از بزرگترین کمپانی‌های فعال آمریکایی در زمینه فناوری اطلاعات است. محصولات این شرکت گستره بزرگی از ابزار و تجهیزات و نرم افزارها را شامل می‌شوند و علاوه بر کاربران عادی، دولت‌ها و مراکز بهداشتی و آموزشی نیز از مشتریان آن می‌باشند. اچ پی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ بزرگترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی دنیا بود و در سالیان اخیر همیشه جزو دو تولیدکننده بزرگ لپ تاپ در دنیا بوده است.

در ادامه ۱۰ حقیقت جالب در مورد HP را گردآوری کرده‌ایم، با دیجی رو همراه باشید.

 

دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیداین شرکت در سال ۱۹۳۹ توسط دو دانش‌آموخته‌ی دانشگاه استنفورد به نام‌های ویلیام هیولت (William Hewlett) و دیوید پاکارد (David Packard) با سرمایه‌ای معادل ۵۳۸ دلار (با احتساب ابزار و تجهیزات) تاسیس شد. هیولت و پاکارد تصمیم گرفتند نام‌های خود را بر روی کمپانی قرار دهند و با پرتاب سکه، قرعه انداختند که نام هر کدام اول افتاد شروع نام شرکت با حرف اول صاحب نام خواهد بود که هیولت برنده شد و شرکت HP نام گرفت.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستید
گاراژی که اچ پی در آن متولد شد

اچ پی فعالیت‌های خود را از گاراژ خانه پاکارد در پالوآتو کالیفرنیا آغاز کرد. در حال حاضر این گاراژ به یک مکان توریستی تاریخی تبدیل شده است.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیداولین محصول اچ پی یک نوسان ساز صوتی مقاومتی-خازنی بود که برای آزمایش از آن استفاده می‌شد. این دستگاه در سال ۱۹۳۹ ساخته شد.


 

دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیدبخش بزرگی از فرهنگ و نحوه لباس پوشیدنی که در کارخانه‌ها و شرکت‌های تکنولوژیک در آمریکا و دره سیلیکون وجود دارد را اچ پی در دهه ۴۰ میلادی به وجود آورده است.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستید۵۰ سال قبل، اچ پی تنها کمپانی دنیا بود که برای کارکنان خود در محل کارشان وسایل و تجهیزات تفریحی ایجاد کرده بود.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۶۸ این کمپانی اولین لامپ‌های LED دنیا را تولید کرد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیداستفاده از ساعت‌های کاری انعطاف پذیر یا Flextime از ابداعات این شرکت بود و برای اولین بار در کارخانه اچ پی در آلمان پیاده سازی شد. در سال ۱۹۷۳ از این روش در کارخانه‌ها و دفاتر شرکت در آمریکا نیز استفاده شد.


دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۵۸ اچ پی برای اولین بار یک شرکت دیگر را خریداری کرد. این شرکت F.L Moseley نام داشت و به اچ پی کمک کرد تا وارد صنعت پرینترها شود.


 

دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیددر سال ۱۹۶۶ این کمپانی اولین کامپیوتر خود به نام HP2116A را تولید کرد. از این دستگاه برای کنترل ابزار و تجهیزات استفاده می‌شد.


 

دیجی فکت؛ 10 حقیقت در مورد HP که احتمالا نمی‌دانستیداولین کامپیوتر شخصی hp به نام HP-85 در سال ۱۹۸۰ وارد بازارها شد.

 

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها