سی اس تیم دیجی فکت؛ 14 حقیقت جالب در مورد تسلا موتورز - سی اس تیم

تسلا موتورز یکی از جدیدترین و معروف ترین خودروسازان آمریکایی است که در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای برقی، قطعات برقی سیستم انتقال قدرت خودروها و باتری ها فعالیت می کند. به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، تسلا آینده ی صنعت خودروسازی است.

در ادامه ۱۴ حقیقت جالب در مورد این کمپانی و محصولات آن را برای شما گردآوری کرده ایم. با دیجی رو همراه باشید.


تسلاموتورز بعد از فورد، قدیمی ترین شرکت سهامی خودروسازی آمریکا است

1بعد از ورشکستگی جنرال موتورز و خروج و ورود دوباره ی این شرکت به بازار بورس، تسلا بعد از فورد قدیمی ترین شرکت خودروسازی آمریکا در بازار سهام محسوب می شود.کرایسلر، دیگر خودروساز قدیمی آمریکا نیز در بورس حضور ندارد.


بنیانگذار تسلاموتورز

elon-musk-teslaایلان ماسک را احتمالا می شناسید. اما برخلاف باور عمومی او نه بنیانگذار و نه طراح خودروهای تسلا است. تسلاموتورز در سال ۲۰۰۳ و توسط “مارتین ابرهارد” و “مارک تارپنینگ” تاسیس شد. شاید در جایی شنیده باشید که ایلان ماسک موسس تسلا بوده است که خوب به هیچ وجه صحت ندارد. این میلیاردر اهل آفریقای جنوبی فقط تصویر رسانه ای این شرکت، و یکی از ۵ سهامدار عمده ی آن است. موسس اصلی تسلا مارتین ابرهارد است.


انتخاب اسم تسلا

Tesla Motors CEO Martin Eberhard
Tesla Motors CEO Martin Eberhard

مارتین ابرهارد و همسرش این اسم را انتخاب کرده اند. آنها این اسم را هنگام صرف شام در رستوران دزدان دریایی کارائیب در دیزنی‌لند انتخاب کردند!


دیگر لازم نیست اتومبیل خود را خاموش کنید

داخل خودروی تسلا مدل S
داخل خودروی تسلا مدل S

مدل تسلا S برای رانندگان تنبل یا فراموشکار انتخاب بسیار خوبی است. لازم نیست که این خودرو را خاموش کنید. فقط کافی است در جایی مناسب پارک کنید تا خودرو به صورت اتوماتیک مثل زمانی که لپ تاپ را می بندید وارد حالت Sleep Mode شود.


زیربدنه ی تسلا

tesla-model-sتسلا مدل اس تقریبا مثل تانک است. پشت بدنه با حفاظ زرهی ۶ میلیمتری پوشیده شده تا از سرنشین در برابر هر ضربه ای محافظت کند.


تنظیم ارتفاع خودرو بصورت هوشمند

tesla-model-s-suspensionمدل اس دارای حافظه ی فوق العاده ای است. این خودرو دارای تنظیماتی است که با استفاده از آن می توانید ارتفاع خودرو از سطح زمین را تنظیم کنید. این ویژگی با استفاده از سیستم تعلیق گازی امکان پذیر شده، رانندگان به راحتی می توانند ارتفاع خودرو از سطح زمین را با استفاده از این ویژگی بیش از سه سانتیمتر افزایش دهند. همچنین در صورتی که چندین بار از مسیر ناهمواری عبور کنید، خودرو این مسیر را به خاطر سپرده و بار بعدی که وارد همان مسیر می شوید به صورت اتوماتیک ارتفاع خودرو تنظیم میشود.


استفاده از بهترین مهندسین

tesla-model-s-shareمهندسین بزرگی از معروف ترین شرکت های خودروسازی در ساخت اتومبیل های تسلا همکاری می کنند. برای مثال سیستم تعلیق خودروهای این شرکت توسط “داگ فیلدس” یکی از مهندسین برجسته ی فورد طراحی شده.


زمان ۰-۱۰۰ فوق العاده

tesla-speedخودروی تسلا دارای حالت رانندگی “دیوانه‌وار” است! در صورتی که این حالت رانندگی را انتخاب کنید تمام قدرت موتور به چرخ ها منتقل شده و سرعت خودرو در مدت زمان ۳ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. مدل اسپورت تسلا S در ۴٫۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ می رسد و به این ترتیب ۱٫۲ ثانیه از پوشه پانامرا هم سریعتر است. مدل کلاسیک تسلا نیز در ۵٫۶ ثانیه به این سرعت می رسد. برای رسیدن به این شتاب موتور با سرعتی معادل ۱۶۰۰۰ دور در دقیقه کار می کند. ضریب درگ این خودرو ۰٫۲۴ است و حداکثر به سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت می رسد.


زیر کاپوت چه خبر است؟

img_1201معمولا وقتی درب کاپوت را باز می کنید انتظار دارید چه چیزهایی ببینید؟ احتمالا موتور و رادیاتور و سیستم های خنک کننده و از این قبیل موارد. اما هیچ کدام از اینها زیر کاپوت خودروهای تسلا نیستند، کاپوت این ماشین مثل صندوق عقب فقط جایی برای قرار دادن وسایل شماست!


بخشی از تسلا متعلق به مرسدس بنز است

mercedes-logoشرکت خودروسازی دایملر AG ده درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد که تقریبا معادل ۵۰ میلیون دلار است.


قیمت مناسب

تسلا مدل 3 که در مارچ 2016 رونمایی شد
تسلا مدل ۳ که در مارس ۲۰۱۶ رونمایی شد

مدل ۳ تسلا که تا پایان سال ۲۰۱۷ اولین سری آن تحویل مشتریان می شود فقط ۳۵هزار دلار قیمت دارد.


تسلا و لپ تاپ ها از باتری های مشابه استفاده می کنند

li-ion-battery-18650-rechargeable-lithium-batteryباتری هایی که در تسلا استفاده شد از نوع لیتیوم-یون ۱۸۶۵۰ است که لپ تاپ ها نیز از آن استفاده می کنند. در حقیقت تعداد زیادی از این باطری ها به صورت سری به هم متصل شده اند و انرژی مورد نیاز خودرو را تامین می کند. این باتری های وزن زیادی دارند و در کف خودرو جاسازی شده اند، به این ترتیب مرکز ثقل خودرو نیز در ارتفاع پایین تری قرار میگیرد و باعث بهبودی پایداری خودرو می شود.


لازم نیست هیچ پولی بابت شارژ باتری ها پرداخت کنید

gty-tesla-chargeدارندگان خودرو تسلا می توانند به محل های شارژ باتری ساخت این شرکت مراجعه کرده و در مدت زمان ۲۰ الی ۳۰ دقیقه باتری های خودروی خود را به صورت کاملا رایگان شارژ کنند.


تعویض باتری در کوتاه ترین زمان ممکن

ایستگاه های سوپرشارژ تسلا
ایستگاه های سوپرشارژ تسلا

برای رسیدن سر کار یا قرارهایتان عجله دارید و وقت نمی کنید که باتری خودرو را شارژ کنید؟ هیچ مسئله ای نیست. می توانید به ایستگاه های سوپر شارژ تسلا مراجعه کنید و در مدت زمانی کمتر از ۹۰ ثانیه باتری های خود را با باتری های فول شارژ تعویض کنید و در زمان برگشتن به خانه باتری های اصلی خود را با شارژ کامل پس بگیرید.

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود در مورد دیجی فکت را با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها