سی اس تیم دیجی فکت؛ 16 حقیقت جالب در مورد گوگل - سی اس تیم

گوگل آنقدر کارهای زیاد و مختلفی را انجام می دهد که واقعا نمی توان همه ی آن ها را پیگیری کرد! این شرکت که در سال ۱۹۹۶ توسط لری پیج و سرگئی برین و زمانی که هر دو دانشجوی دکتری در دانشگاه استنفورد بودند تاسیس شد، حالا به دومین نشان تجاری ارزشمند دنیا تبدیل شده و ۱۳۳ میلیارد دلار ارزش دارد. در این مطلب می خواهیم شما را با ۱۸ حقیقت جالب در مورد گوگل آشنا کنیم. با دیجی رو همراه باشید.

1گوگل برای نمایش بهترین نتایج برای هر جستجویی که انجام می دهید، بیش از ۲۰۰ عامل را در کسری از ثانیه در نظر می گیرد.


2این کمپانی چندین دامنه را که ممکن است کاربران اشتباهی به جای گوگل تایپ کنند را به نام خود ثبت کرده است. Gooogle.com ، Gogle.com، Googlr.com از این دامنه ها هستند. همچنین ۴۶۶۴۵۳com نیز برای گوگل ثبت شده است.


3در سال ۱۹۹۸ که موتور جستجوی گوگل راه اندازی شد، حدود ۵۰۰ هزار جستجو در روز توسط این موتور جستجو انجام می شد، امروزه این رقم به ۲ میلیون جستجو در ثانیه رسیده است.


4گوگل روی پروژه های زیادی کار می کند که ممکن است در آینده زندگی انسان ها را عوض کنند. البته روی پروژه های مهمی که فقط برای تعداد کمی از مردم مورد استفاده قرار بگیرد هم کار می کنند. مثلا در سال ۲۰۱۲ گوگل زبان چروکی را به سرویس جیمیل اضافه کرد. فقط ۱۰ تا ۲۲ هزار نفر به این زبان تکلم می کنند.


5از زمان راه اندازی Street View در سال ۲۰۰۷ توسط گوگل، بیش از ۱۱٫۵ کیلومتر از راه ها در سراسر دنیا توسط گوگل تصویربرداری شده است.


6در ابتدای راه اندازی استریت ویو، فقط ۵ شهر آمریکا آن هم با دوربین ۵ مگاپیکسلی تصویر برداری شده بود. امروزه این سرویس دارای تصاویری از همه قاره های دنیا با کیفیت ۷۵ مگاپیکسل است.


7بیش از ۶ میلیارد ساعت ویدئو هر ماه در سایت یوتیوب دیده می شود، یعنی به طور میانگین هر فرد در کره ی زمین ۱ ساعت در ماه از یوتیوب ویدئو تماشا می کند.


8همه ی این ویدئو های یوتیوب از کجا پیدا می شوند؟ در هر دقیقه بیش از ۳۰۰ ساعت ویدئو در این سایت بارگذاری می شود.


9بیش از یک میلیارد دستگاه اندرویدی در سال گذشته به فروش رفته است. این آمار به این معنی است که ۸۱ درصد از گوشی ها از این سیستم عامل استفاده می کنند.


10بیش از ۵۳ هزار کارمند در ۷۰ دفتر در ۴۰ کشور دنیا برای گوگل کار می کنند.


11وقتی گوگل چیزی را بخواهد، ترسی برای پرداخت مبالغ زیاد برای آن ندارد. تا کنون بیش از ۱۷۰ خرید توسط این شرکت انجام شده است. گوگل برای خرید ۱۰ تا از گران ترین این شرکت ها و پروژه ها، بیش از ۲۴٫۵ میلیارد دلار خرج کرده است.


12معمولا پروژه های خاص این شرکت مثل خودروها های بدون راننده و لنزهای هوشمند  که به هدف تغییر زندگی مردم در حال انجام هستند جذاب ترین بخش گوگل برای صحبت هستند، اما درآمد گوگل از این قسمت ها نیست. در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۹ درصد از ۶۶ میلیارد درآمد گوگل از بخش دریافت تبلیغات بوده است.


13سرگئی برین و لری پیچ اولین گوگل دودل (تغییر موقتی از لوگوی اصلی گوگل در صفحه اصلی که در مناسبت‌های خاص مانند تولد اشخاص مهم، سال نو، تعطیلات ویژه به جای لوگوی اصلی بکار می‌رود) را در آگوست ۱۹۹۸ طراحی کردند. آنها در حال سفر به صحرای نوادا به منظور شرکت در گردهمایی Burning Man بودند و به این دلیل که میخواستند به مردم اعلام کنند که کارمندان شرکت گوگل در چه محلی مستقر هستند، لوگوی فستیوال را در صفحه اصلی سایتشان تغییر دادند.


14شاخص های جستجوی گوگل بیش از ۱۰۰ میلیون گیگابایت حجم دارند. برای ذخیره ی این مقدار اطلاعات به ۱۰۰ هزار هارد یک ترابایت نیاز است.


15فعالیت های کاربران در اینترنت به قدری به گوگل وابسته است، که وقتی این سایت برای ۵ دقیقه در سال ۲۰۱۳ از دسترس خارج شد ترافیک اینترنت دنیا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد.


google-amp-speed-rocket-launch-ss-1920گوگل احتمالا تنها کمپانی اینترنتی دنیاست که یکی از اهداف آن که به روشنی بیان شده کم کردن مدت زمان حضور کاربران در سایت است.

 

دیجی فکت روزهای فرد راس ساعت ۲۱:۳۰ منتشر می شود

نظرات خود را در مورد دیجی فکت با ما در میان بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها