سی اس تیم دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید! - سی اس تیم

حتما شما هم یک سری چیزها شنیده‌اید که بنظرتان عجیب و غیر ممکن می‌رسد، برای مثال اینکه خفاش ها کور هستند یا برده ها اهرام مصر را ساخته‌اند و چیز های دیگر این چنینی! اما باید بگوییم که خیلی از اینها فقط دروغ و تصورات غلط می‌باشند. اگر می‌خواهید به حقایق پی ببرید در ادامه با بررسی چند حقیقت غلط با دیجی رو همراه باشید!

خفاش ها کور می‌باشند!دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید!

این موضوع کاملا اشتباه است. حتی یکی از ۱۲۰۰ گونه خفاش شناخته شده هم وجود ندارد که بطور طبیعی از کوری رنج ببرد. در واقع بسیاری از آنها حتی در تاریکی بهتر از انسانها می‌بینند. این افسانه احتمالا به این حقیقت که خفاش ها فاصله را با فرستادن صداهایی با فرکانس بالا درک میکنند مرتبط است.با اینکه این کار به آنها در پرواز خیلی کمک می‌کند ، اما هنوز هم دلیل نمیشود که آنها کور باشند!

دیوار بزرگ چین از فضا معلوم است!

دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید!

حتی اگر از پایین ترین مدار مافوق زمین هم به آن نگاه کنید هم هنوز غیرممکن است که بتوانید به وضوح دیوار چین را ببینید یا از آن عکسبرداری کنید. دیوار چین واقعا عظیم است اما نه در آن حدی که می‌گویند!

اهرام مصر توسط برده ها ساخته شده است!

دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید!

نه برده‌های یهودی، نه برده های مصری و نه هیچ برده‌ی دیگری اهرام مصر را نساخته است. شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد که افرادی که در کار ساخت و ساز اهرام دست داشته‌اند در اقامت گاه راحتی به سر می‌بردند، حداقل هفته‌ای یکبار گوشت میخوردند، مراقبت های پزشکی خوبی از آنها وجود داشته و احتمالا پاداش مناسب و خوبی برای کارشان به آنها پرداخت می‌شده است!

این احتمال نیز وجود دارد که اکثر این کارگران از جامعه ی کشاورزان فقیر بوده‌اند و بصورت چرخشی سه ماهه انتخاب می‌شدند و به ساخت اهرام می‌پرداختند. بسیاری از افراد هم وقتی مزارعشان با باران های فصلی سیل زده می‌شده، بر سر این کار می آمده‌اند.

شکستن بند انگشتان باعث آرتروز می‌شود!

دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید!

هیچ ارتباط علمی‌ای بین شکستن انگشتان و ابتلا به آرتروز وجود ندارد. این فقط چیزی است که مردم میگویند برای اینکه دیگر این کار را انجام ندهید و اعصابشان  را خرد نکنید!

حافظه‌ی ماهی قرمز ۳ ثانیه دوام دارد

دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید!

این درست است که ماهی قرمز ها باهوش ترین اعضای قلمروی حیوانات نیستند، اما این داستان حافظه‌ی ۳ ثانیه‌ای هم فقط یک اغراق است. تحقیقات نشان داده‌اند که آنها می‌توانند تا ۳ ماه حافظه و خاطرات خود را نگه دارند. ۳ ماه خیلی هم زیاد نیست ولی هر چه باشد بهتر از ۳ ثانیه هست! البته اگر ماهی‌تان تا این حد زنده بماند!

اورست بلندترین کوه دنیاست

دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید!

این به جنبه‌ی فنی علم برمیگردد چون اورست مرتفع ترین کوه جهان است اما بلندترین نیست. اگر از سطح دریا که اساس اندازه گیری است اندازه گیری کنیم، کوه اورست مرتفع ترین کوه دنیاست اما اگر به اندازه ی بالا تا پایین خود کوه نگاه کنید، کوه آتشفانی Mauna Kea در هاوایی ۲ برابر اورست است.

ناپلئون خیلی قد کوتاه بوده است

دیجی فکت: چند دانستنی غلط عمومی که باید به آن پی ببرید!

قد واقعی آقای بناپارت تقریبا ۱۷۰ سانتی متر بوده که میانگین قدی مردان آن زمان فرانسه هم در همین حدود بوده است. این باور غلط که او قد کوتاه داشته هم به این برمیگردد که قد او را هنگام مرگ ۵ فوت و ۲ اینچ اندازه گیری کرده‌اند، که خب واحد های قدیمی فرانسه با حال حاضر خیلی فرق داشته‌اند و به واحدهای فعلی قد او ۵ فوت و ۷ اینچ می‌شود!

 

دیجی فکت هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در دیجی رو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها