سی اس تیم دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی - سی اس تیم

اگر می‌خواهید بعد از انگلیسی زبان دیگری را برای یادگیری انتخاب کنید فکر خوبی کرده اید، اما حتما میدانید که انتخاب‌های زیادی وجود دارد. مثلا زبان اسپانیایی را انتخاب کنید که جمعیت زیادی صحبت میکنند یا زبان روسی که زبان کاربردی‌ای در سیاست است، یا اصلا زبانی را انتخاب کنید که در مسافرت خارج از کشورتان به آن نیاز خواهید داشت؟ این ها دلایل و انگیزه های خوبی برای یادگیری هستند اما یک مسئله ی دیگر هم وجود دارد، وقت آزاد! سر همه‌ی ما شلوغ است و کمتر وقت آزادی داریم پس چرا زبانی انتخاب نکنیم که برای یادگیری نسبتا آسان باشد؟ اینجا لیستی از ۹ زبان آسان بعد از انگلیسی برای یادگیری تهیه شده است و امیدواریم به شما برای محدود تر کردن گزینه‌های موجود کمک کند و تصمیم گیری راجع به این موضوع را برای شما آسان تر کن. پس در ادامه با دیجی رو همراه باشید!

۱ـ نروژی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

شاید شگفت زده شوید اما واقعا نروژی بعد از انگلیسی آسان ترین زبان برای یادگیری است. نروژی همانند انگلیسی جزو خانواده‌ی زبان های ژرمنی است؛ این یعنی اینکه این دو زبان واژگان مشابه بسیاری با هم دارند مثل فصول vinter و sommer. نکته ی دیگر راجع به این زبان این است که گرامر آسان و سر راستی دارد، افعال صرف نمیشوند و ترتیب قرارگیری کلمات در جملات خیلی شبیه به انگلیسی است. برای مثال can you help me به نروژی میشود kan du hjelpe meg. وقتی ترتیب قرارگیری کلمات در جملات از لحاط گرامری یکسان باشد بالتبع جمله سازی هم مثل آب خوردن خواهد بود. در نهایت در مورد تلفظ کلمات نروژی آزادی عمل بیشتری خواهید داشت چراکه نروژی دارای طیف وسیعی از لهجه هاست به همین دلیل بیشتر از یک تلفظ درست برای کلمات وجود دارد. جذاب بنظر میاید نه؟

 

۲ـ سوئدی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

دومین زبان آسان این لیست هم از خانواده ی زبانهای ژرمنی و اسکاندیناوی است. یکی از دلایل اینکه زبان سوئدی پس از انگلیسی زبان آسانی برای یادگیری است، این است که کلمات هم ریشه ی بسیاری را با هم به اشتراک گذاشته اند. مثلا grass در سوئدی میشود gräs. مانند زبان نروژی، زبان سوئدی هم نسبتا گرامر و قوانین ساده‌ای دارد و ترکیب کلمات خیلی شبیه به انگلیسی است. و نکته ی دیگر راجع به این زبان این است که با انگلیسی خیلی کلمات مشترکی دارد یعنی کلمات زیادی را وارد انگلیسی کرده اند مثلا در زمینه ی مبلمان و وسایل!

 

۳ـ اسپانیایی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

این یکی نباید سورپرایزتان کند. چون اسپانیایی زبانی بوده است که به دلیل کاربرد گسترده‌ی آن همیشه انگلیسی‌ها آن را به عنوان زبان بعدی برای یادگیری انتخاب کرده‌اند و همینطور اسپانایی زبان آسانی هم برای یادگیری است. اسپانیایی یکی از زبان های  رومی است که از لاتین مشتق شده است و خیلی با زبان انگلیسی کلمات مشابه و هم ریشه دارد مثل correct و correcto و یا delicious  و delicioso. تلفظ زبان اسپانیایی هم بسیار آسان و راحت است و در بیشتر موارد کلمات همانطور که نوشته میشوند تلفظ میشوند. اما کسانی که از گرامر متنفرند مواظب باشند! چون فعل ها زمان ها و استثنائاتی در گرامر دارند که میتوانند گیج کننده باشند. هرچند، زمان ها خیلی شبیه به آن چیزی است که در انگلیسی وجود دارد پس خیلی هم سخت نباید باشد! اما مهم ترین نکته ای که باعث انتخاب زبان اسپانیایی میشود کاربردی بودن آن است. بر اساس مطالعات آماری اخیر، اسپانیایی دومین زبان پر استفاده ی دنیاست که بیش از ۴۰۰ میلیون بومی زبان به آن صحبت میکنند. احتمالا زبان اسپانیایی را از جاهای مختلف شنیده اید و به گوشتان خورده پس برای یادگیری آن فرصت را از دست ندهید!

 

۴ـ هلندی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

هلندی هم یک زبان ژرمنی دیگر این لیست است و توسط اکثریت شهروندان هلند و همینطور بخش بزرگی از جمعیت بلژیک صحبت میشود. هلندی دومین زبان ژرمنی است که بعد از آلمانی و انگلیسی بسیار استفاده میشود که البته با عقل هم جور درمیاید چراکه هلندی بنظر ترکیبی از واژگان انگلیسی و آلمانی هستند. یک نکته ی خیلی جالب راجع به هلندی این است که بسیاری ازکلمات مثل انگلیسی هجی میشوند که این میزان شباهت بیشتر از هر زبان دیگری است. هرچند باید مواظب باشید! چون معمولا تلفظ این کلمات فرق دارند. درمورد ریشه یابی هم مواظب باشید چون مثلا کلمه ی هلندی wet به انگلیسی میشود قانون نه خیس! زبان های ژرمنی ۳ تا از ۴ رتبه‌ی اول این لیست را به‌خود اختصاص داده‌اند اما عموزاده های دیگر زبان انگلیسی مانند آلمانی و دانمارکی جایشان در این لیست خالی است که البته دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود دارد. درست است که آلمانی کلمات هم ریشه ی بسیاری با زبان انگلیسی دارد اما هیچ کس تا بحال نگفته که آلمانی گرامر آسانی دارد و در رابطه با دانمارکی هم درست است که دیکته ی کلمات بسیار شبیه به نروژی و سوئدی است اما تلفظ های آن بسیار سخت و چالش بر انگیز هستند. ولی اگر شما اهل چالش هستید، چراکه نه؟

 

۵ـ پرتغالی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

پنجمین زبان این لیست زبان پرتغالی است؛ عضوی از خانواده ی زبان های عاشقانه که توسط مردم پرتغال و برزیل صحبت میشود. مانند اسپانیایی این زبان هم ریشه های مشترکی با زبان انگلیسی دارد که باعث میشود انتخاب آسانی برای یادگیری باشد. اما راجع به ریشه یابی هم مواظب باشید! چون مثلا pasta به پرتغالی میشود folder! پرتغالی، مخصوصا پرتغالی برزیلی یکی دیگر از زبان هایی است که کلماتش در حوزه‌ی غذا ، نوشیدنی، موسیقی و فیلم بسیار وارد زبان های دیگر شده است بنابراین دانش آموزان این زبان شانس بیشتری برای افزایش و بهبود یادگیری خود در این زبان دارند.

 

۶ـ اندونزیایی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

این انتخاب هم ممکن است تعجب برانگیز باشد اما زبان اندونزیایی ویژگی هایی دارد که باعث میشود در این لیست قرار بگیرد. برای شروع، زبان اندونزیایی، که ۲۳ میلیون صحبت کننده ی بومی دارد، یکی از معدود زبان های آسیایی است که الفبای لاتین استفاده میکند. بسیاری از زبان های آسیایی به دلیل الفبای نوشتاری سخت گزینه‌ی مناسبی برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی نیستند اما زبان اندونزیایی اینطور نیست. این زبان همچنین یک زبان آوایی است یعنی تلفظ و نوشتار کلمات شبیه به هم است. اما ساختار گرامری زبان اندونزیایی خیلی با انگلیسی متفاوت است اما اجازه ندهید که این موضوع از یادگیری شما جلوگیری کند! چون در این زبان افعال صرف نمیشوند، حالت جمع وجود ندارد( کلمه را ۲ بار تکرار میکنند)، کلمات مونث مذکر هم ندارند. اگر شما خیلی طرفدار گرامر نیستید و گرامر دوست ندارید، اندونزیایی یک انتخاب فوق العاده است.

 

۷ـ ایتالیایی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

یکی دیگر از زبان های رومی! با اینکه مثل اسپانیایی و پرتغالی بطور گسترده صحبت نمیشود اما با این حال ۶۳ میلیون صحبت کننده ی بومی دارد. ریشه های لاتین این زبان، ریشه یابی در زبان انگلیسی را آسان تر میکند. مثل Futuro که همان future است. احتمالا بهترین قسمت راجع به یادگیری این زبان غذاهاهستند. چون بسیاری از اسامی غذاها از این زبان وارد انگلیسی شده اند. حالا شما بگویید، یادگیری ایتالیایی خوشمزه نیست؟

 

۸ـ فرانسوی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

یک زبان رومی دیگر در این لیست وجود دارد وآن قطعا فرانسوی است. درست است که مثل عموزاده های دیگرش زبان آسانی نیست اما فرانسوی توسط ۷۶ میلیون نفر در نقاط مختلف دنیا صحبت میشود؛ مثل خود فرانسه، کانادا، بلژیک، ماداگاسکار و غیره.مثل زبان های دیگر انتخاب فرانسوی هم به دلیل واژگان مشترک زیادش با زبان انگلیسی است که هم فقط به دلیل ریشه های زبانی اش نیست. در طول تاریخ طولانی جنگ ها و فتوحاتی که بین انگلستان و فرانسه اتفاق افتاد، این دو کشور قسمت های کلیدی زبانشان را به یکدیگر منتقل کرده اند. در ابتدا ممکن است تلفظ فرانسوی کمی سخت باشد اما هرچه بیشتر پیش بروید از این سختی کم میشود. شک نکنید!

 

۹ـ سواحیلی

دیجی فکت: ۹ زبان آسان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

آخرین زبان این لیست کمی غیر مرسوم تر از زبان های دیگر است. سواحیلی بطور گسترده در شرق و جنوب شرق آفریقا و در کشور هایی مثل کنیا، اوگاندا، تانزانیا و دیگر کشور ها استفاده میشود اما معمولا به عنوان یک زبان میانجی و گویش مختلط شناخته میشود. سوحلی دیکته و تلفظ نسبتا یکسانی دارد و تلفظ کلمات هم چالش بر انگیز نیستند. گفته میشود که سواحیلی راحت ترین زبان آفریقایی برای انگلیسی زبان هاست چراکه واژگان بسیاری را از انگلیسی قرض گرفته است. مانند penseli و machine. در نهایت سواحیلی گرامر بسیار آسانی هم دارد،  پسوند های افعال بسیار منطقی هستند که باعث یادگیری آسان تر آن میشود. اگر میخواهید یک چیز متفاوت از بقیه یادبگیرید سواحیلی انتخاب مناسبی است. اما اگر میخواهید زبان جدید و آسانی یادبگیرید پیشنهاد می کنیم که از گزینه های بالای لیست انتخاب کنید؛ مثل اسپانیایی، سوئدی یا نروژی.

 

نظر شما درباره ی این مطلب چیست؟ زبان دیگری که بعد از انگلیسی یادگرفتید یا میخواهید یادبگیرید چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید!

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها