سی اس تیم دیجی فکت: 12 حقیقت جالب درباره موش‌ها که نمی‌دانستید - سی اس تیم

موش‌ها جوندگانی هستند که از دید بسیاری از انسان‌ها موذی و چندش آورند. این موجودات با خصوصیات شگفت‌انگیزی که دارند، زمینه بقای خود را در طول تاریخ فراهم کرده‌اند. واقعیت‌هایی که درباره‌ی موش‌ها وجود دارد بسیار شگفت‌آور و درخور توجه است. در ادامه ۱۲ واقعیت جالب در مورد موش‌ها بیان شدهکه احتمالاً تاکنون از آن‌ها بی‌اطلاع بوده‌اید. با ما در دیجی رو همراه باشید.

واقعیت موش ها

۱٫ عبور موش‌ها از شکاف ۶ میلی‌متری!

موش‌ها با انعطاف‌پذیری بالایی که دارند، می‌توانند به راحتی از سوراخ‌هایی به اندازه‌ی قطر یک مداد هم عبورکنند. از این‌رو برای جلوگیری از عبور موش‌ها می‌بایست هرگونه شکاف و حفره را کاملا بسته و پر کنید.

۲٫ دید ضعیف موش‌ها

هنگامی که شما با یک فرد نابینا مواجه می‌شوید، خیلی سریع متوجه خواهید شد که سایر حس‌های او فراتر از توانایی یک انسان عادی است. موش‌ها نیز حس بینایی خیلی ضعیفی دارند، ولی برای آگاهی از اطراف به حواس دیگر خود مانند بویایی، شنوایی و لامسه تکیه می‌کنند.

۳٫ گریز موش‌ها از سرما

در طول فصل پاییز و زمستان، موش‌ها در سوراخ‌هایشان می‌مانند و از سرما فراری هستند. آن‌ها برای گذران فصل‌های سرد، مکان‌های گرم همراه با غذا‌ی فراوان را انتخاب می‌کنند.

۴٫ موش‌ها دوست‌دار تاریکی هستند

همه‌ موش‌ها در نور کم، بهتر و راحت‌تر اطراف را می‌بینند ولی این موضوع چندان روی آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد، چون حواس فوق‌العاده دیگری دارند.

موش ها دوستدار تاریکی

۵٫ عدم توقف رشد دندان در موش‌ها

موش‌ها نیز مانند سایر جوندگان، دندان‌هایی دارند که هرگز رشدشان متوقف نمی‌شود. دندان‌هایی که با سرعت ۳/. میلی‌‍متر در روز رشد می‌کنند و این بسیار شگفت‌انگیز است. به همین خاطر است که موش‌ها باید مرتبا اشیا اطراف را مانند مبل ،کاغذ، سیم و… بجوند تا طول دندان‌هایشان به حد معقول برسد.

۶٫ شنوایی فراصوت موش‌ها

شنوایی موش‌ها نسبت به انسان‌ها بسیار بهتر است. تحقیقات نشان می‌دهد که این موجودات می‌توانند صداها را تا ۹۰ کیلوهرتز بشنوند! (دامنه شنوایی انسان ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز است). علاوه بر این آن‌ها از امواج فراصوت نیز برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.

۷٫ پرش ارتفاع بلند موش‌ها

موش‌ها نه تنها شنوایی فوق العاده‌ای دارند، بلکه می‌توانند تا ارتفاع باورنکردنی و بسیار بالایی نیز پرش کنند. موش‌ها می‌توانند تا ارتفاع حدود ۲۵٫۴ سانتی‌متر بپرند و با توجه به اینکه اندازه متوسط بدن آن‌ها بین ۳ تا ۱۰ سانتی‌متر است، این پرش بسیار چشمگیر است!

۸٫ کوهنوردی حرفه‌ای موش‌ها

در کنار مهارت پرش، موش‌ها در کوهنوردی هم شگفت‌انگیز هستند. آن‌ها نه تنها مهارت در کوهنوردی دارند، بلکه می‌توانند از هر سطح عمودی سخت تا ارتفاع ۲ متر بالا بروند.

کوهنوردی حرفه‌ای موش‌ها

۹٫ وسواس فکری موش‌ها هنگام حرکت

موش‌ها وسواس‌های حرکتی عجیب و غریبی دارند. این امر ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما این موجودات دوست دارند در مجاورت دیوارها و در امتداد لبه‌ها حرکت کنند.

۱۰٫ کنجکاوی موش‌ها

موش‌ها مانند برخی از کاشفان بزرگ زمان ما، ماجراجویان با انگیزه‌ای هستند. آن‌ها به طور روزانه، قلمرو خود را برای یافتن هر منبع غذایی احتمالی بررسی می‌کنند.

۱۱٫ پرخوری موش‌ها

موش‌ها تقریبا هر چیزی را که بتوانند می‌جوند. آن‌ها در طول روز تقریبا بین ۲۰ تا ۳۰ وعده ۰٫۱۵ گرمی غذا می‌خورند.

۱۲٫ جویدن زیاد موش‌ها

همان‌طور که می‌دانید به دلیل اینکه موش‌ها دندان‌هایشان دائما در حال رشد است، آن‌ها مجبور به جویدن هستند. نکته منفی این است که آن‌ها می‌توانند مواردی مانند سیم‌های برق را نیز بجوند که ممکن است منجر به آتش سوزی الکتریکی و سایر آسیب‌های احتمالی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها