سی اس تیم دیجی فکت: 15 حقیقت درباره‌ی انقراض - سی اس تیم

داستان انقراض دایناسورها و فرضیه‌های مختلف در رابطه با آن را کم و بیش همه ‌میدانیم. اخبار مربوط به انقراض گونه‌های حیوانی و گیاهی مختلف نیز هرچند یک وقت یک بار به گوشمان می‌رسد. اما در این مطلب ۱۵ حقیقت درباره‌ی انقراض تهیه کرده‌ایم که قطعا به دانستنی‌هایتان اضافه خواهد کرد، در ادامهٔ با دیجی رو همراه باشید.

۱.یکی از اهداف حزب نازی این بود که حیوانات منقرض شده را احیا کند.

۲. سنگین‌ترین دایناسور بیش از ۱۱۰ تن وزن داشته و سریع‌ترین دایناسور هم شکل شترمرغ بوده می‌توانسته با سرعت ۴۰ مایل در ساعت بدود.

۳. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که در طی ۷۵ سال آینده، نیمی از گونه‌های روی زمین منقرض خواهند شد.

۴. okapi، حیوانی که چیزی مابین گورخر و زرافه است، و پنداشته می‌شد که ده‌ ها سال پیش منقرض شده، اخیرا در یک پارک ملی دیده شده است

۵. یک گونهٔ جالب از مارمولک‌ها که همگی ماده هستند توانستند بدون کمک گرفتن از نرهای منقرض شده‌شان زاده‌ تولید کنند. این مارمولک‌ها تنوع ژنتیکی را با ۲ برابر کردن تعداد کروموزوم‌ها حفظ کردند.

۶. با اینکه قابلیت سازگاری دوزیستان باعث شده که هم در خشکی و هم در آب دوام بیاورند و هم اینکه از ۵ انقراض دسته جمعی گذشته جان سالم ببرند، اما هم اکنون آنها در خطرترین گونهٔ‌جهان هستند.

۷. طبق گفتهٔ دانشمندان بسیاری، ۹۹٪ از گونه‌هایی که تابحال روی زمین زیسته‌اند تابحال منقرض شده‌اند.

۸. در نیم میلیارد سال گذشته، تنها ۵ انقراض دسته جمعی وجود داشته و بسیاری از دانشمندان بر این باورند که ما هم اکنون در انقراض ششم بسر می‌بریم.

۹. نرخ فعلی جهانی انقراض با نرخ انقراض دایناسورها در ۶۵ میلیون سال پیش مطابقت دارد.

۱۰. انقراض طبیعی حدود ۱تا ۵ گونه در سال است. اما انسانها سرعت این پروسه را هزار تا ده هزار برابر کرده‌اند.

۱۱. دانشمندان بر این باورند که بسیاری از حیوانات به خاطر گسترش بیماری هاری منقرض شده‌اند.

۱۲. آخرین کبوتر نامه بر جهان در سال ۱۹۱۴ از دنیا رفت و به یاد بود همسر جورج واشنگتن نام آن را مارتا گذاشته بودند.

۱۳. گیاهان درواقع آسیب پذیرترین گونه برای انقراض هستند. چون آنها نمی‌توانند مانند حیوانات هنگام تهدید شدن فرار کنند. ۶۸٪ از تمام گونه‌های گیاهی در معرض خطر انقراض هستند.

۱۴. در ۲۴ دسامبر سال ۱۹۳۸، یک ماهی گیر در آفریقای جنوبی یک ماهی عجیب غریب گرفت. بعدا مشخص شد که آن ماهی نامش Coelacanth بوده. ماهی‌ای که فکر می‌کردند ۶۵ میلیون سال پیش منقرض شده است.

۱۵. با اینکه بسیاری از حیوانات به دلیل شکار غیرقانونی انسان‌ها در معرض انقراض هستند، اما دیگر حیوانات به خاطر اینکه انسانها آنها را نمی‌خورند در معرض انقراض هستند! برای مثال وقتی انسانها علاقه‌شان را به خوردن حیوانی از دست می‌دهند، آن گونهٔ حیوانی به سرعت در معرض تهدید قرار می‌گیرد. یک راه موثر( اما بحث برانگیز) برای دور کردن این تهدید از حیوانات این است که مزهٔ خوشمزه‌ی آنها را تبلیغ کنیم، و بعد آنها را در مزارع پرورش داده و مورد استفاده‌ی تجاری قرار دهیم.

دیجی فکت: 15 حقیقت درباره‌ی انقراض

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها