سی اس تیم دیجی فکت: 21 دانستنی درباره‌ی شادی - سی اس تیم

شادی چیزی است که ما همواره دوست داریم به آن برسیم، اما گاهی وقت‌ها هرکاری می‌کنیم نمی‌شود. انگار که در مرداب غم واندوه گیر افتاده‎ایم و راه فراری نداریم. امروز با دیجی رو همراه باشید تا به نکات جالبی درباره‌ی شادی دست پیدا کنید.

۱.افراد شاد پذیرای شکست‌ها هستند. چراکه شکست‌ها راهی برای پیدا کردن پیروزی و سپس اعمال تغییرات برای دسترسی به شادی و موفقیت هستند.

۲. افرادی که وقت بیشتری را در فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند عرت نفس کمتر، روابط عمومی کمتر و احساسات مثبت کمتری دارند.

۳. افرادی که مدام ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند از کسانی که فقط ۳ بار در طول روز ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند از شادی کمتری برخوردارند.

۴. برخی از غذاها می‌توانند ایجاد شادی کنند. موادی مثل شیر، مرغ و آجیل حاوی تریپتوفان هستند که تولید سروتونین را در بدن افزایش می‌دهند. سروتونین هورمونی است که مسول احساس آرامش و شادی است.

۵. محققین یافته‌اند که خوردن شکلات باعث می‌شود  مغز اندروفین آزاد کند؛ اندروفین مادهٔ شیمایی‌ای است که باعث ایجاد حس خوب در ما می‌شود. هرچند در خوردن شکلات باید تعادل را رعایت کرد.

۶. شادی مسری است. فردی که دوست صمیمی شادی دارد، حس شادی را در خود تا ۱۵٪ افزایش می‌دهد. حتی دوستان دورتر و کمتر صمیمی‌تر اما شاد هم به میزان ۶٪ باعث افزایش شادی فرد می‌شوند.

۷. ۱۰ تا از شادترین کشورهای دنیا به ترتیب عبارتند از: سوئیس، ایسلند، دانمارک، نروژ، کانادا، فنلاند، هلند، سوئد، نیوزلند و استرالیا.

۸. تحقیات نشان داده اند که فقط ۲۰ دقیقه انجام ایروبیک با استرس مبارزه کرده و شادی را در فرد تقویت می‌کند.

۹. سطوح شادی ۵۰٪ ژنتیکی، ۱۰٪ بسته به شرایط و ۴۰٪ بسته به انتخاب‌ها هستند. به بیان دیگر بخش بزرگی از شادی تحت کنترل ماست.

۱۰. انسان‌های شاد هم چالش‌ها و تراژدی‌های خودشان را دارند. تفاوت فقط  در نحوهٔ برخورد آنها با شرایط است.

۱۱. هیپوکامپ قسمتی از مغز است که مسول ایجاد شادی و خاطرات مثبت است.دیجی فکت: 21 دانستنی درباره‌ی شادی

۱۲. نوازش سگ، گربه یا دیگر حیوانات مو دارد باعث آزاد شدن اکسی توسین می‌شود که این هورمون هم به نوبهٔ  خود باعث شادی می‌شود. اکسی توسین همچنین فشار خون را کاهش داده و سطوح استرس را پایین می‌آورد.

۱۳. افرادی که ازدواج کرده‌اند از افراد مجرد شادترند، مخصوصا اگر با بهترین دوستشان ازدواج کرده باشند.

۱۴. میزان خواب یک شخص بر شادی او تاثیرگذار است. اختلال خواب به طور مستقیم سطوح افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

۱۵. شادی در دختران از سن ۱۱ سالگی به تدریج کاهش پیدا می‌کند و بعد دوباره از ۱۶ سالگی به سمت ثبات می‌رود.

۱۶. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ توسط دانشگاه میشیگان انجام شد نشان داد که مبتلایان به بیماری‌های مزمن که شرایط خود را پذیرفته بودند از بیمارانی که مدام دنبال راه درمانی بودند از میزان شادی بیشتری برخوردار بودند.

۱۷. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد که اگر زنی از شوهرش جذاب‌تر باشد، آن مرد خوشحال‌تر است.

۱۸. تحقیقات نشان داده‌اند که شادی به میزان درامد مربوط است اما تا سقف ۷۵ هزار دلار. یعنی اگر درامد از این میزان بیشتر شود دیگر موحب شادی نمی‌شود و عادی است.

۱۹. تمرین یوگا در دراز مدت می‌تواند بر سطوح شادی، کاهش استرس، عصبانیت و خستگی تاثیرگذار باشد.

۲۰. مطالعات نشان داده‌اند که کسانی که مدال برنز می‌گیرند از کسانی‌ که مدال نقره می‌گیرند خوشحال‌ترند. چون توانسته‌اند مدال را بگیرند!

۲۱. کسانی که شاد هستند کمتر از دیگران تلویزیون می‌بینند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 76 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها