سی اس تیم سگا با کنسول دستی «گیم گیر مینی» 60 سالگی خود را جشن می‌گیرد - سی اس تیم

اگر سن و سالی از شما گذشته باشد و جزو گیمرهای قدیمی باشید، حتما نام سگا (SEGA) برایتان آشناست.‌ این شرکت ژاپنی با اینکه در روزگاران نه چندان دور یکی از غول‌های دنیای سرگرمی بود، اما با ورود سونی به این حوزه و عرضه پلی استیشن و بعدها نیز حضور مایکروسافت با ایکس باکس، عملاً از چرخه رقابت کنار رفت. اما خبری که امروز در مورد سگا منتشر شده در نوع خود جالب است. این شرکت برای بزرگداشت ۶۰‌امین سالگرد تأسیس خود قصد دارد ۴ مدل کنسول دستی گیم گیر مینی (Game Gear Mini) را روانه بازار کند. این کنسول‌ها در واقع یادآور کنسول دستی محبوب سگا به نام گیم گیر هستند که در سال ۱۹۹۰ به بازار عرضه شده بود.

کنسول دستی گیم گیر مینی

اولین مشخص بارز گیم گیر مینی اندازه بسیار کوچک آن است. این مدل در مقایسه با نسخه اصلی گیم گیر بسیار کوچک‌تر طراحی شده است. گیم گیر اولیه به گونه‌ای طراحی شده بود که به راحتی با دو دست می‌شد با آن کار کرد، اما نسخه مینی به حدی کوچک است که در کف یک دست جا می‌شود.

در واقع به نظر می‌رسد هدف سگا از عرضه این کنسول دستی نه ارائه یک تجربه گیمینگ کامل بلکه یک خاطره‌بازی برای طرفداران قدیمی است. البته اگر قصد انجام جدی بازی‌ها را هم داشته باشید سگا یک راه حل برای این مسئله ارائه کرده است. این شرکت یک ابزار جانبی جالب طراحی کرده که بر روی صفحه نمایش گیم گیر مینی نصب شده و محتوای آن را در یک صفحه بزرگ‌تر به نمایش می‌گذارد. با نصب این قطعه می‌توان بازی‌ها را در نمایشگری ۱٫۵ اینچی و تقریباً هم اندازه با نسخه اصلی گیم گیر انجام داد.

ابزار جانبی گیم گیر مینی

گیم گیر مینی در چهار رنگ مشکی، آبی، زرد و قرمز عرضه می‌شود. البته اختلاف این مدل‌ها تنها به رنگ محدود نیست و هر رنگی بازی‌های متفاوتی درون خود دارد. همان‌طور که با توجه به ابعاد گیم گیر مینی می‌توان حدس زد، این کنسول دستی از کارتریج‌های بازی طراحی شده برای نسخه اصلی پشتیبانی نمی‌کنند و تنها تعدادی بازی محدود بر روی حافظه داخلی آن‌ها نصب شده است.

در زیر می‌توانید لیست بازی‌های نصب شده بر روی رنگ‌های مختلف را مشاهده کنید:

  • مدل مشکی: Sonic the Hedgehog, Puyo Puyo 2, Out Run, Royal Stone
  • مدل آبی: Sonic Chaos, Gunstar Heroes, Sylvan Tale, Baku Baku Animal
  • مدل زرد: Shining Force Gaiden, Shining Force: The Sword of Hajya, Shining Force Gaiden: Final Conflict, Nazo Puyo: Arle no Ru
  • مدل قرمز: Revelations: The Demon Slayer, Megami Tensei Gaiden: Last Bible Special, The G.G. Shinobi, Columns

گیم گیر مینی از دو باتری قلمی معمولی در سایز AAA استفاده می‌کند و طول عمر سه ساعته‌ای خواهد داشت. این کنسول دستی به یک بلندگوی مونو و جک هدفون نیز مجهز می‌باشد.

در انتها باید اشاره کنیم که فروش رسمی گیم گیر مینی از ۶ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز خواهد شد و قیمتی معادل ۴۵ دلار خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها