سی اس تیم چرا سونی در نمایشگاه E3 2021 شرکت نمی‌کند؟ - سی اس تیم

رویدادهای مرتبط با بازی‌های ویدیویی همواره مورد توجه و استقبال گسترده‌ای بوده‌اند و در این بین، نمایشگاه E3 مسلماً بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین رویداد دنیای گیم است. در این رویداد سالانه، شاهد رونمایی از جدیدترین بازی‌ها و سخت‌افزارها هستیم و توسعه دهندگان سعی می‌کنند، ساخته‌های خود را در E3 معرفی کرده و از پروژه‌های جدیدشان سخن بگویند.

با وجود اهمیتی که نمایشگاه E3‌ و کنفرانس‌های برگزار شده در آن دارند، سونی به عنوان یکی از غول‌های بزرگ دنیای سرگرمی، از سال ۲۰۱۹ در این رویداد غایب بوده و شرکت نکرده است. روندی که ظاهراً امسال هم ادامه خواهد داشت و سخنگوی شرکت این موضوع را تأیید کرده است.

عدم حضور سونی در نمایشگاه E3 در سال‌های اخیر، این رویداد را به شدت تحت تأثیر قرار داده به طوری که بنا به گزارش‌های رسمی، تعداد بازدید کنندگان در سال ۲۰۱۹ با افت ۳۰۰۰ نفری همراه بود. اما به راستی چرا سونی از حضور در نمایشگاه E3 امتناع می‌کند؟ پاسخ این سؤال را باید در رویکرد این شرکت ژاپنی در نسل هشتم کنسول‌های بازی جستجو کرد. سونی در نسل هشتم و به خصوص در اواخر نسل، تمرکز خود را بیشتر روی کیفیت عناوین انحصاری خود معطوف کرده بود و توجه زیادی به کمیت نداشت. همین موضوع باعث شد تا دست این شرکت برای رویداد بزرگ سالانه‌ای مانند E3 چندان پر نباشد و در نتیجه تصمیم گرفت تا بازی‌ها و سخت افزارهای خود را در چندین رویداد کوچک‌تر در طول سال معرفی کند.

سونی در نمایشگاه E3

البته عدم حضور سونی در E3 به این معنا نیست که به هیچ وجه اخباری از پلی استیشن در این رویداد پخش نشود. در حال حاضر تعدادی از توسعه دهندگان و ناشران بزرگ دنیای بازی مانند کپکام و کونامی که همکاری نزدیکی با سونی دارند، حضور خود در E3 را قطعی کرده‌اند و تعداد دیگری نیز مانند اسکوئر انیکس احتمالاً به آن‌ها اضافه خواهند شد. بنابراین، نمایش و معرفی بازی‌های بزرگ این شرکت‌ها که بخشی از آن‌ها به صورت انحصاری برای پلی استیشن عرضه خواهند شد، همچنان نام سونی را در E3 زنده نگه می‌دارند.

از طرف دیگر، یکی از مورد انتظارترین عناوین E3 2021 بازی جدید سایلنت هیل (Silent Hill) است که با توجه به حضور کونامی در در این نمایشگاه، معرفی آن بسیار محتمل به نظر می‌رسد. از آنجا که نسخه اصلی این بازی به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۱ عرضه شده و پلتفرم‌های سونی همواره خانه اصلی این مجموعه به شمار می‌رفته‌اند، احتمال عرضه انحصاری (به صورت دائم یا زمانی) آن برای پلی استیشن ۴ و ۵ بسیار زیاد است.

با اینکه عدم حضور در E3‌ در نگاه اول یک فرصت‌سوزی از جانب سونی به نظر می‌رسید و بسیاری گمان می‌کردند که در نبود این شرکت، رقیب اصلی آن یعنی مایکروسافت خوهد توانست گوی سبقت را برباید، اما اوضاع کاملاً برعکس شد و پلی استیشن ۵ تا اینجای کار با اختلاف به عنوان پرفروش‌ترین کنسول نسل نهمی شناخته می‌شود. بنابراین، سونی کاملاً می‌داند که چه می‌کند و انصراف از نمایشگاه E3 یک حرکت کاملاً حساب شده و تاکتیکی بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها